کد خبر: ۲۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 01
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به استان گلستان در جمع خبرنگاران، گفت: داروهای تحت پوشش بیمه از 180 قلم به 276 قلم و حمایت دولت از 50 درصد به 70 درصد رسیده و در بخش‌هایی که 70 درصد حمایت می‌شد، به 90 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: اما هم چنان معتقدیم با وجود این حمایت 90 درصدی دولت، باز هم برای برخی خانواده‌ها به خصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، مشکلات وجود دارد و بنا داریم تا به خوبی از این اقشار حمایت کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: انتظار ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت این نبود که به سرعت به این موفقیت‌ها برسیم، اما علاقه به خدمت رسانی از سوی کارکنان باعث شد تا از برنامه نیز جلوتر باشیم و پیش بینی ما در رسیدن به نقطه هدف، چهار تا پنج ماه بعد از آغاز اجرای برنامه بود، اما در این شرایط نیز باید مراقبت کنیم تا با توجه به گرفتاری‌هایی که داریم کارها به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: آن چه باید رخ دهد، امروز مقدمه کارهاست و امیدواریم در پیشگیری و حوزه بهداشت و سلامت، بسته‌های متعدد هدف گیری در کلان شهرها و شهرهای کوچک و بزرگ محروم به خوبی انجام شود.

دکتر هاشمی ادامه داد: تا به امروز در کل کشور چهار بسته حمایتی در حوزه بهداشت و سلامت عملیاتی شده است.

وزیر بهداشت افزود: زایمان طبیعی بدون هزینه، ماندگاری پزشکان در 560 بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیگر بسته‌های حمایتی است و بقیه بسته‌های حمایتی نیز بزودی عملیاتی می شود.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما که شرمنده مردم هستیم، فضاهای نامناسب است که باید آنها را ارتقاء دهیم و در بخش تجهیزات برنامه ریزی کرده‌ایم تا همه امکانات بیمارستانی سراسر کشور تا پایان سال فراهم شود و مردم نیز که تاکنون شهد شیرین این خدمت دولت و رییس جمهور را چشیده‌اند همچنان این روند برایشان ادامه داشته باشد.

دکتر هاشمی یادآور شد: البته از مردم هم می خواهیم در این راه، صبوری و تحمل داشته باشند زیرا این کار موقتی نیست و حداقل تا پایان دولت تدبیر و امید ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از انجام تغییرات متناسب با نظام سلامت، تا پایان سال جاری در حوزه آموزش خبر داد.

برچسب ها: دارو ، بیمه ، دولت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: