کد خبر: ۲۳۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 02
زمانی می‌توانیم راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت را کامل بدانیم که بخش‌های مختلف ارائه دهنده خدمات از طریق این سامانه به هم متصل شوند و ارتباط به درستی در بین بخش‌های این حوزه اتفاق بیافتد
شفاآنلاین>سلامت>نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت‌: گلایه‌ها در حوزه پرونده الکترونیک، اغلب مربوط به مشکل در اتصال نرم افزاری به این سیستم و هزینه‌های ورود اطلاعات در آن است.

به گزارش شفاآنلاین، مرتضی خاتمی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اعتراض گروه‌هایی از حوزه درمانی به طرح پرونده الکترونیک اظهار کرد: طرح رونمایی شده، نمایش اولیه از طرح نهایی پرونده الکترونیک سلامت<Health> بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: این طرح در مرحله اجرای نهایی نیست و پیش از این نیز اقداماتی در این حوزه انجام شده بود و در نهایت مدتی پیش، شکل تکمیلی آن رونمایی شد.

خاتمی افزود: زمانی می‌توانیم راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت را کامل بدانیم که بخش‌های مختلف ارائه دهنده خدمات از طریق این سامانه به هم متصل شوند و ارتباط به درستی در بین بخش‌های این حوزه اتفاق بیافتد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: گلایه‌ها در حوزه پرونده الکترونیک، اغلب مربوط به مشکل در اتصال نرم افزاری به این سیستم و هزینه‌های ورود اطلاعات در آن است.

بیشتر بخوانید: پرونده الکترونیک سلامت رونمایی شد

او ادامه داد: انجام اقدامات لازم برای اتصال به شبکه الکترونیک سلامت برای بسیاری از افراد این حوزه کار چندان دشواری نیست؛ برای مثال اطلاعات مربوط به مراجعه کنندگان یک مطب با صرف کمی زمان قابل انجام است اما داروخانه‌ها<drug stores>با موارد بیشتری از اطلاعات و تعدادی زیاد مراجعه کننده که باید تک تک وارد سامانه شود و کار دشوارتری دارند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: انجام هر تغییری با مقاومت از سوی برخی افراد مواجه می‌شود؛ گاهی رفع این مقاومت‌ها نیازمند فرهنگسازی است و گاهی نیاز به وضع مقررات خاص و مدیریت جدی وجود دارد.

خاتمی افزود: حتی اگر مشکل هزینه‌ها و اتصالات نرم‌افزاری را نیز برطرف کنیم، افرادی هستند که با اجرای پرونده الکترونیک سلامت مخالفت خواهند کرد و در این مرحله باید به دنبال فرهنگسازی، تبیین فرایند و وضع مقرراتی باهدف کنترل و مدیریت فرایند باشیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مشکلات پیش رو در حوزه پرونده الکترونیک سلامت به خصوص مشکلات نرم‌افزاری برطرف خواهد شد، مشروط بر آنکه اراده جدی حاکمیتی را به همراه داشته باشد؛ بخش‌هایی که مسئولیت رسیدگی و پشتیبانی هر یک از این امور را بر عهده دارند باید پاسخگو و پیگیر حل مشکلات این سیستم باشند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: