کد خبر: ۲۳۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 31
استفاده از آب سرد و گلاب برای شستشوی چشم چرا که گلاب می تواند در خارش و کاهش فشار چشم موثر باشد
شفاآنلاین>سلامت> ‌تغذیه نقش بسزایی در تقویت قوه بینایی دارد به گونه ای که بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که با مصرف برخی از مواد غذایی می توان تا حد زیادی مانع از ضعیف شدن چشم شد.

به گزارش شفاآنلاین، گفتنی است مصرف هویج خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش قوه بینایی داشته باشد  تا جایی که بسیاری از کارشناسان تغذیه<Nutrition> بر این باور هستند که مصرف هویج پخته خوب و یا حتی آب هویج خود می تواند تاثیر بسزایی در تقویت بینایی فرد برجای بگذارد. چرا که هویج منبع غنی ویتامین A است که این خود می‌تواند در سلامت و تقویت چشم بسیار موثر واقع شود.

باید در نظر داشت که مصرف مخلوط بادام و رازیانه نیز می‌تواند در افزایش قوه بینایی بسیار تاثیر گذار باشد برای این کار کافی است که مقداری از پودر بادام و رازیانه را در یک لیوان شیر مخلوط کنید و آن را به صورت روزانه مصرف نمایید تا از این طریق به توان مانع از ضعیف شدن چشم شد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که مصرف اسفناج و کلم بروکلی نیز به دلیل برخورداری از انواع ویتامین ها پروتئین ها مواد معدنی و روش خود می تواند تأثیر بسزایی در افزایش قوه بینایی داشته باشد چرا که مصرف روزانه اسفناج خود می تواند مانع از ابتلا به آب مروارید و همچنین لکه زرد باشد تا جایی که برخی از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که اسفناج خوب برای سلامت قرنیه چشم بسیار موثر است.

نکات لازم برای مراقبت از چشم

همانگونه که می دانیم سلامت چشم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین در ادامه به بیان نکات لازم برای مراقبت از چشم  می پردازیم.

استفاده از عینک آفتابی مناسب به هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید

استفاده از آب سرد و گلاب برای شستشوی چشم چرا که گلاب می تواند در خارش و کاهش فشار چشم موثر باشد.

استفاده از لوازم آرایشی چشم با کیفیت مرغوب

عدم استفاده بیش از اندازه از موبایل و یا تلویزیون

بررسی مداوم لنزهای طبی

عدم استعمال چشم با استفاده از دست

داشتن خواب کافی

عدم استرس

غذاهای نامناسب برای سلامت چشم

پرواضح است که برخی از غذاها نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در از دست دادن سلامت چشم داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

مصرف حلیم و کله پاچه

مصرف پیاز آیا مواد غذایی نفاخ

مصرف خوراکی های ترش

مصرف غذاهای شور

مصرف غذا به هنگامی که احساس سیری دارید

در پایان باید خاطر نشان کرد که مراجعه منظم به پزشک متخصص نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش سلامت چشم داشته باشد.سلام نو

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: