کد خبر: ۲۳۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 31
نتیجه اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ برای تمام داوطلبان در پنج گروه آزمایشی اواسط هفته آینده اعلام می‌شود
شفا آنلاین>اجتماعی.>خدایی گفت: نتیجه اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ برای تمام داوطلبان اواسط هفته آینده اعلام می‌شود.


به گزارش شفا آنلاین: ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور<Country Assessment and Training Organization> گفت: نتیجه اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ برای تمام داوطلبان در پنج گروه آزمایشی اواسط هفته آینده اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش افزود: داوطلبان پس از اعلام نتایج می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نتیجه کنکور خود را مشاهده کنند.
 
بیشتر بخوانید: ۴۴ رشته جدید به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اضافه شد
کنکور سراسری امسال با حضور بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر در ۳۶۱ شهرستان و ۵۸۱ حوزه امتحانی برگزار شد. از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر داوطلب گروه ریاضی و فنی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۶۰ داوطلب گروه انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ هزار داوطلب گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر داوطلب گروه زبان خارجه بودند. همچنین تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ داوطلب خانم و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر داوطلب آقا بودند.

از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ داوطلب نظام جدید و ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ داوطلب نظام قدیم بودند.

همچنین ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلب علاوه بر انتخاب گروه اصلی آزمون خود نسبت به شرکت در آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجه هم اعلام علاقه کرده‌اند و ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاقمند به شرکت در گروه هنر و ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاقمند به شرکت در گروه زبان‌های خارجه بودند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: