کد خبر: ۲۳۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 28
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد سابقه ابتلا به عفونت، استفاده از انسولین‌های کوتاه اثر، تجربه افت قند خون به تازگی و ابتلا به فراموشی، احتمال بروز افت قند خون در بیماران دیابتی را افزایش می دهد
شفا آنلاین>سلامت>افت قند خون یا هیپوگلیسمی یکی از مشکلاتی است که بیماران دیابتی آن را تجربه می کنند. این وضعیت که به دلیل افت ناگهانی قند خون<Blood glucose> روی می‌دهد، غیر از این که تجربه ناخوشایندی برای بیمار است، می‌تواند عوارضی جدی نیز به دنبال داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:تاکنون درباره عواملی که می‌تواند احتمال بروز این وضعیت را تشدید کند، مطالعاتی انجام شده است و متخصصان عواملی چون حذف وعده‌های غذایی یا گرفتن رژیم غذایی سخت توسط بیمار را در بروز این وضعیت موثر می‌دانند.

به تازگی محققان دانشگاه ایندیانا با بررسی  حدود39 هزار بیمار دیابتی طی 10 سال، متوجه برخی عوامل دیگر در وضعیت بیماران شدند که می‌تواند احتمال افت قند خون را افزایش دهد.پژوهشگران در این بررسی به چهار عامل به عنوان عوامل پیش‌بینی‌کننده افت قند خون در بیماران دیابتی دست یافتند.

این چهار عامل عبارت اند از: ابتلا به عفونت، استفاده از انسولین‌های کوتاه اثر، تجربه افت قند به تازگی و ابتلا به مشکل فراموشی. در مقابل اما بر مبنای داده‌های این مطالعه، پژوهشگران متوجه شدند که استفاده از انسولین طولانی‌اثر در ترکیب با برخی داروهای دیگر می‌تواند احتمال بروز افت قند خون را کاهش دهد.

پژوهشگران به پزشکان توصیه می‌کنند در صورتی که چنین عواملی در هر یک از بیماران دیابتی تحت نظر آن‌ها صدق می‌کند، به او آگاهی‌های لازم را در خصوص افت قند و نحوه مدیریت آن آموزش دهند و نظارت دقیق‌تری بر وضعیت او داشته باشند.
 
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد سابقه ابتلا به عفونت، استفاده از انسولین‌های کوتاه اثر، تجربه افت قند خون به تازگی و ابتلا به فراموشی، احتمال بروز افت قند خون در بیماران دیابتی را افزایش می دهد.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: