کد خبر: ۲۳۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 25
بیمارستان هلال احمر ایران در شهر مکه از ۲۱ تیر و قبل از حضور اولین گروه زائران ایرانی آماده به کار شد و درحال حاضر خدمات تخصصی داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه می شود
شفا آنلاین>سلامت> رئیس بیمارستان مکه مکرمه گفت که از زمان اعزام نخستین گروه حجاج ایرانی به سرزمین وحی تاکنون ۱۸ هزارو ۶۳۴ بیمار به مراکز درمانی<Health centers> مجموعه مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان شهر مکه مراجعه کرده اند.

به گزارش شفا آنلاین :به نقل از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت؛ مصطفی نادری در مورد آخرین آمار خدمات پزشکی ارائه شده به زائران ایرانی در شهر مکه گفت: بیمارستان هلال احمر ایران در شهر مکه از ۲۱ تیر و قبل از حضور اولین گروه زائران ایرانی آماده به کار شد و درحال حاضر خدمات تخصصی داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه می شود.

رئیس بیمارستان مکه توضیح داد که بر اساس آمار و اطلاعات از ۲۴ تیر تا ۱ مرداد، بیش از ۱۸ هزار و ۶۳۴ خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران ارائه شده و ۱۲ هزار و ۶۵۸ زائر نیز در مطب‌ها و مجموعه‌ها در هتل های محل اسکان زائران ویزیت شده‌اند.
وی یادآورشد که نزدیک به یک هزار و ۲۱۵ مورد ویزیت تخصصی توسط پزشکان انجام شده است، بیش از ۲هزار و ۳۶۹ مورد خدمات پا را کلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، اکو قلب به حجاج ایرانی در بیمارستان مکه ارائه شده است.
نادری افزود: در طول این مدت نیز یک هزارو ۲۸۹ مورد خدمات پرستاری، بالینی، نوار قلب، قندخون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، گچ گیری، بخیه و همین طور درخواست آمبولانس و انتقال بیماران حجاج کشورمان در بیمارستان مکه، درمانگاه‌های مدینه و مکه را داشتیم.
وی ادامه داد که تاکنون ۲۲۶ زائر بستری در بخش اورژانس و بخش داخلی مردان و زنان تحت درمان قرار گرفته اند و تعداد ۶ بیمار نیز در بیمارستان های سعودی بستری هستند و توسط پزشکان رابط عرب زبان مرکز پزشکی حج و زیارت تحت مداوا هستند.
رییس بیمارستان مکه مکرمه روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به حجاج کشورمان را مطلوب عنوان کرد و افزود: وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است و مشکل خاصی ندارند.
امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. به جز ۲ بیمارستان مکه و مدینه، ۴ مجتمع درمانگاهی در مدینه و ۵ مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

۱۵ پزشک با تجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند. در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.
تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است. میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است و حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، مأموریت اصلی خود را تأمین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می‌کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: