کد خبر: ۲۳۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019July 22
در این که برخی افراد و گروه‌های سنی نیاز به مصرف چنین مکمل‌هایی دارند، بحثی نیست. اما بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان این محصولات را افرادی تشکیل می‌دهند که بدون تجویز متخصص و تنها بنا به توصیه یک دوست، در حال مصرف این مکمل‌ها هستند و دلشان به این خوش است که با مصرف این مکمل‌ها سلامتی خود را بهبود می‌بخشند
شفا آنلاین>سلامت>تمایل به مصرف مکمل‌های غذایی شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی طی سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش شفا آنلاین:در این که برخی افراد و گروه‌های سنی نیاز به مصرف چنین مکمل‌هایی دارند، بحثی نیست. اما بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان این محصولات را افرادی تشکیل می‌دهند که بدون تجویز متخصص و تنها بنا به توصیه یک دوست، در حال مصرف این مکمل‌ها هستند و دلشان به این خوش است که با مصرف این مکمل‌ها <Supplements>سلامتی خود را بهبود می‌بخشند. اما آیا در واقعیت این مکمل‌های متنوع تاثیر قابل توجهی بر سلامت ما دارند یا این تنها تصور ماست؟

  امگا3 و فولیک اسید موثر، بقیه بدون اثر
در یکی از آخرین مطالعات در زمینه تاثیر مکمل‌های غذایی، محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز، به بررسی تاثیر مکمل‌ها بر سلامت قلب و افزایش طول عمر مصرف‌کنندگان پرداختند.

 این محققان برای نتیجه‌گیری در این حوزه 277 مورد بررسی پیشین را مرور کردند. بر مبنای مطالعات علمی، از میان تمامی این محصولات محققان توانستند مفید بودن تنها دو محصول را برای افراد عادی مورد تایید قرار دهند؛ امگا 3 و فولیک اسید. اما در خصوص با دیگر محصولات شواهدی که بتواند مفید بودن مصرف آن‌ها را تایید کند، نه تنها پیدا نشد که در رابطه با یک محصول محققان متوجه نکته قابل تاملی شدند.

نتایج این محققان نشان می‌دهد که ممکن است ارتباط ضعیفی بین مصرف محصولات حاوی ترکیب کلسیم و ویتامین D با سکته وجود داشته باشد. البته برای نتیجه‌گیری کلی در این مورد، نیازمند مطالعات بیشتر هستیم.

با توجه به نتایج به دست آمده متخصصان بر این باورند که بیشتر افراد تنها با داشتن یک رژیم غذایی متنوع و سالم می‌توانند تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را به دست بیاورند و نیازی به هزینه کردن برای خرید چنین مکمل‌هایی ندارند. ScienceDaily
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: