کد خبر: ۲۱۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 03
ویتامین۲۱B در محصولات حیوانی، محصولات غنی شده و برخی گیاهان یافت می‌شود. برای جلوگیری از اختلالات ناشی از کمبود ویتامین ۲۱B، بزرگسالان باید روزانه ۲ میکروگرم از این ویتامین استفاده کنند
شفاآنلاین>سلامت> ویتامین۲۱B در محصولات حیوانی، محصولات غنی شده و برخی گیاهان یافت می‌شود. برای جلوگیری از اختلالات ناشی از کمبود ویتامین ۲۱B، بزرگسالان باید روزانه ۲ میکروگرم از این ویتامین استفاده کنند.

به گزارش شفاآنلاین، این ویتامین اساسا یک ماده مغذی برای تولید گلبول‌های قرمز خون و افزایش عملکرد عصبی است و کمبود آن باعث کاهش(Decrease) عملکرد شناختی و اختلال عملکرد اعصاب می‌شود. افرادی که رژیم غذایی‌شان شامل گوشت، شیر و دیگر فرآورده‌های لبنی است، میزان نیاز روزانه آنها برطرف شده نیازی به مصرف مکمل ویتامینی ندارند.

میگو

80 درصد از میزان نیاز روزانه شما به ویتامین B12 را تامین می‌کند. علاوه بر این، میگو سرشار از کولین است؛ ماده مغذی مرتبط با سلامت مغز و قلب. پروتئین موجود در آن به کاهش وزن موثر کمک می‌کند.

ماهی ساردین

سرشار از پروتئین و اسید داکوزاگزوائون برای رشد مغز جنین و افزایش قدرت شناختی بزرگسالان است. مصرف(Consumption) این ماهی 20 درصد از میزان نیاز روزانه شما به ویتامین B12 را تامین می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: