کد خبر: ۲۳۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
این اپلیکیشن بعد از این که در سال ۲۰۱۷ مورد توجه گسترده قرار گرفت و شمار کاربران فعال آن از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشت، بار دیگر به‌لطف چالشی که سلبریتی‌ها آغاز کردند، سروصدای زیادی به راه انداخته است
شفا آنلاین>اجتماعی>اگر در چند روز گذشته در اینستاگرام گشتی زده باشید با تصویر پیر شده خیلی از دوستان تان مواجه شده‌اید، تصویری که با اپلیکیشن فیس اپ تغییر یافته و به سرگرمی همگانی تبدیل شده و برخی از مشهورترین چهره‌های ایران و جهان نیز تصاویر پیر شده خود را منتشر کرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:این اپلیکیشن بعد از این که در سال ۲۰۱۷ مورد توجه گسترده قرار گرفت و شمار کاربران فعال آن از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشت، بار دیگر به‌لطف چالشی که سلبریتی‌ها آغاز کردند، سروصدای زیادی به راه انداخته است.

در این چالش، سلبریتی‌ها و البته میلیون‌ها کاربر، با بهره‌گیری از فیلتر بالا بردن سن اپلیکیشن فیس اپ (FaceApp) چهره پیر شده خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. سوالی که به تازگی برای کاربران مطرح شده این است که آیا این موج یک سرگرمی ساده است یا یک جاسوسی پیچیده؟


برخی کاربران با توجه به تجربه‌های مشابه از جمله چالش ۱۰ سال قبل فیس بوک معتقدند این شبه چالش هم برای جمع آوری اطلاعات رخ داده و نباید در آن مشارکت کرد.

فیس اپ از کجا شروع کرد؟

نکته‌ای که همین اول باید بدانید این است که این نرم افزار پدیده جدیدی نیست و پیش از این در سال ۲۰۱۷ مورد توجه گسترده قرار گرفت و چند باری هم چالش‌های تغییر چهره زن به مرد آن مورد توجه قرار گرفت. اپلیکیشن FaceApp توسط تیمی کوچک از سنت پترزبورگ روسیه ساخته شده است.

یاروسلاو گونچاروف، بنیان گذار و مدیر عامل فیس اپ تاکید کرده که فناوری و اپلیکیشن آن‌ها سعی در تغییر چهره دارد ولی نمی‌خواهد یک چهره فانتزی یا خیالی بسازد فیس اپ خطرناک است؟ به تازگی نیز خبرهایی درباره امن نبودن اطلاعات کاربران نزد این شرکت منتشر شده است.
کارشناسان هشدار داده‌اند احتمالاً این اپلیکیشن اطلاعات کاربران را در اختیار توسعه دهندگان روسی خود قرار می‌دهد.این افراد با توجه به تسلط دولت روسیه بر شرکت های خصوصی این کشور این شائبه را خیلی پررنگ می دانند زیرا بنابر قوانین روسیه اگر سازمان اطلاعاتی این کشور بخواهد به اطلاعات شرکت ها دسترسی یابد، این شرکت ها موظف به همکاری هستند. در عین حال، برخی کارشناسان هم معتقدند اکنون با توجه به فراگیر شدن چالش faceappchallenge# در شبکه‌های اجتماعی، «فیس اپ»به سرعت به یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های دانلود شده در iOS و اندروید تبدیل شده است و رقبای تجاری غربی آن سعی دارند با برچسب جاسوسی به این محبوبیت ضربه بزنند در حالی که بسیاری از نرم افزارهای غربی و آمریکایی گاه دسترسی های بیشتری درخواست می کنند.

در اصل نگرانی کارشناسان مربوط به قابلیت این اپلیکیشن است که دسترسی های گسترده ای از جمله دسترسی به مموری کارت، پرداخت‌های گوگل‌پلی، گالری و … دارد و می‌تواند بدون اجازه به عکس‌های بخش Camera roll کاربر دست یابد و آن‌ها را ذخیره و استفاده کند.پس اگر شما هم خواستید این کار را انجام دهید، پیش از این‌که عکس‌تان را به این اپ بسپارید اندکی به امنیت خود در دنیای مجازی فکر کنید.البته این توصیه مختص به این اپلیکیشن نیست و اکثر نرم افزار هایی که ما استفاده می کنیم و در موقع نصب آن ها توجهی به این مسئله نداریم دسترسی های زیادی را با اجازه خودمان دارند!

چطور دسترسی را ببندیم؟

کاربرانی که نگران دسترسی این اپلیکیشن و دیگر برنامه های نصب شده روی گوشی شان به عکس‌های موجود در گوشی خود هستند، بهتر است در بخش تنظیمات سیستم‌عامل گوشی، دسترسی اپلیکیشن‌ها را بررسی و در صورت صلاحدید، این مجوز را برای آن‌ها لغو یا اپلیکیشن‌های مذکور را پاک کنند. جدای از این ملاحظات فیس اپ اکنون به یکی از نرم افزارهای محبوب این روزهای ایرانی ها تبدیل شده و علاوه بر تغییر چهره توئیت ها و پست های بامزه ای هم دراین باره از سوی کاربران منتشر می شود .مثلا کاربری نوشت : «سلبریتی ها با فیس اپ پیر میشن ما با سختی و مشکلات روزگار.» کاربر دیگری هم نوشته : «تنها مزیت فیس اپ این بود که نمردیمو تونستیم پیری عمو قناد و عمو پورنگ رو ببینیم.»جهان صنعت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: