کد خبر: ۲۳۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
اگر کسی نیاز به افزایش وزن دارد خوردند هر نوع مواد غذایی راه نامناسب برطرف سازی این نیاز نیست
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای افزایش وزن بطور سالم، باید انتخاب‌های غذایی سالمی‌ انجام دهد تا خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن در شما افزایش نیابد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر فاطمه میرزائی  با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه چه باور کنید چه نه بعضی‌ها نیاز دارند تا کمی ‌چاق شوند و همه قرار نیست لاغر کنند، افزود: اگر کسی نیاز به افزایش وزن<Weight Gain> دارد خوردند هر نوع مواد غذایی راه نامناسب برطرف سازی این نیاز نیست.

وی با بیان این که آجیل یکی از مهمترین خوراکی‌ها برای وزن‌گیری محسوب می‌شود، توضیح داد: این خوراکی‌های ترد، سرشار از پروتئین و چربی‌های سالمند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهند. آنها را روی سالاد بریزید، به برنج یا ماکارونی اضافه کنید، آنها را له کنید و بعنوان چاشنی به مرغ و ماهی بزنید، یا از آنها بعنوان یک میان وعده لذت ببرید.


میرزائی همچنین افزود: اضافه کردن شیر بجای آب در هنگام آشپزی، یک راه آسان برای افزایش پروتئین و کالری مصرفی شماست، و به سوپ‌ها، پوره‌ی سیب زمینی، کاسرول‌ها یا غذاهای دیگر حالت کرمی‌دلپذیری اضافه می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی آووکادو را نیز در بهبود روند چاق شدن موثر دانست و گفت: آووکادو جزو اصلی غذاهای مکزیکی است و در آشپزی آمریکایی نیز از آن استفاده می‌شود. آووکادو، طعم ملایم و مطلوب و بافت خامه‌ای‌اش را به‌همراه مقدار زیادی چربی‌های سالم برای افزایش سلامت قلب و بهبود سطوح کلسترول به هر غذایی اضافه می‌کند.

وی با بیان اینکه وعده‌های غذایی کوچک مکرر راهکاردیگری برای این موضوع است، تاکید کرد: برای بسیاری از افرادی که سعی دارند وزنشان را بالا ببرند، خوردن کالری‌های اضافی بدون احساس سیری ناخوشایند، یک چالش است. سعی کنید با خوردن وعده‌ها و میان وعده‌های کوچک، ۴ تا ۶ بار در روز، غذای مصرفی‌تان را در طول روز پخش کنید.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: