کد خبر: ۲۳۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
برای این که مادر شادی باشید باید در ابتدا خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان اهمیت بدهید
شفا آنلاین>سلامت>شاد بودن اصل اول زندگی است، اصلی که گاهی آن را فراموش می‌کنیم و تحت تاثیر اتفاق‌ها و مشکلات و بالا و پایین‌های زندگی یادمان می‌رود باید شاد باشیم. جالب است بدانید کافی است هدف خود را در زندگی، شادی انتخاب کنید بعد همین شادی باعث می‌شود به سمت هدف‌های دیگر پیش بروید.


برای این که مادر شادی باشید باید در ابتدا خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان اهمیت بدهید. موضوع خیلی مهم این است که ما گاهی فکر می‌کنیم چون نقش مادر را داریم باید خودمان را فراموش کنیم، در حالی که فرزندان ما نیاز به یک مادر سرزنده دارند نه یک مادر غرق در نقش مادری<Native role> که خودش را فراموش کرده و دایم در حال فداکاری است.

یک تکنیک ساده برای این که مادر شادی باشید این است که گاهی بی دلیل برای خودتان یک هدیه  کوچک یا گل بخرید. باور کنید تاثیر همین کار کوچک آن قدر در روحیه شما بزرگ است که خودتان باورتان نمی‌شود. باید صلح با خودتان را از یک جایی شروع کنید و شاید همین هدیه کوچک یا یک شاخه گل، نقطه شروع صلح درونی شما باشد.

دومین گام این است که برای هر روزتان برنامه‌ریزی کنید. تمام کارها و مسئولیت‌های خود را به عنوان مادر و همسر در ابتدای صبح فهرست کنید و بعد تا پایان شب فهرست‌تان را انجام دهید و تیک بزنید. به این شکل وقتی ذهن‌تان منظم است، بهتر تمرکز می‌کنید.

سومین گام این است که برای خودتان در طول شبانه روز حداقل یک ساعت آرامش در نظر بگیرید مثلا یک فنجان چای بنوشید و کتاب بخوانید یا جدول حل کنید یا اصلا هیچ کاری نکنید، روی صندلی بنشینید و چشمانتان را ببندید و ذهن‌تان را رها کنید. پیدا کردن این یک ساعت سخت است اما غیرممکن نیست. پس شما می‌توانید مادری شاد باشید البته اگر خودتان بخواهید.خراسان

نویسنده : فرنگیس یاقوتی.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: