کد خبر: ۱۵۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 03
کولیک به صورت گریه کردن یا بی‌قراری، برای سه ساعت یا بیشتر در طول روز تعریف می‌شود.
       

شفا آنلاین:همه بچه‌ها گاهی بی‌قراری می‌کنند؛ اما مطالعات نشان می‌دهد ظاهرا هنگامی که مادران دارای پشتیبانی قوی اجتماعی یا شریک زندگی با محبت و خوب هستند، این گریه‌های بی‌اختیار در کودکان کمتر می‌شود. یک مطالعه جدید بر روی 3000 مادر نشان داد شادی رابطه و یک سیستم حمایتی قوی، کولیک را کاهش می‌دهد.


به گزارش شفا آنلاین:کولیک به صورت گریه کردن یا بی‌قراری، برای سه ساعت یا بیشتر در طول روز تعریف می‌شود. به گفته محققان آمریکایی، شاید کودکانی که کمتر گریه می‌کنند، پدر و مادر شادتری دارند یا ممکن است مادرانی که دارای روابط شادتری هستند به دید منفی به گریه‌های بچه‌های خود نگاه نکرده و آن را به عنوان کولیک گزارش نمی‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد یک همسر حامی و دریافت حمایت از سوی خانواده و دوستان نیز با کاهش خطر کولیک مرتبط هستند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه، 18 تا 35 سال سن داشته و در 78 بیمارستان ایلت پنسیلوانیا بین سال‌های 2009 تا 2011 زایمان داشته‌اند. حدود 12 درصد از این مادران گفتند فرزندشان کولیکی است.
با این حال، داشتن رابطه شاد با شریک زندگی در حین و بعد از بارداری، باعث کاهش خطر ابتلا به کولیک در نوزاد شده بود. این روند حتی در مادرانی که دارای افسردگی پس از زایمان بودند هم صادق بود.
همچنین این مطالعه نشان داد که زنان تنها، دارای نوزادانی با کمترین نرخ ابتلا به کولیک هستند. آنها سطوح بالاتری از حمایت اجتماعی عمومی را گزارش می‌کردند. یک متخصص اطفال می‌افزاید: «به نظر می‌رسد حمایت نقشی کلیدی در کاهش بار کولیک دارد. ما باید اهمیت حمایت از خانواده‌ها در مراقب از نوزادان خود را به جامعه القا کنیم.»
تحقیقات قبلی حاکی از ارتباط افزایش خطر ابتلا به کولیک با اضطراب مادر و حمایت اجتماعی پایین در دوران بارداری، و همچنین افسردگی پس از زایمان بودند.سپید
منبع: HealthDay

برچسب ها: مادر شاد ، کولیک ، بی قراری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: