کد خبر: ۲۳۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
حتماً مدیران وزارت بهداشت باید مکلف و ملزوم شوند که سامانه‌های حوزه معاونت خود را با هماهنگی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، با یک معماری و برنامه مشخص، تهیه کنند تا بتوانیم منابع را مدیریت کنیم
شفاآنلاین>سلامت>معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: با استقرار پرونده الکترونیک سلامت، امکان دریافت برخی خدمات عمومی بر روی تلفن همراه مردم میسر شد.

به گزارش شفاآنلاین ، علی اصغر انصاری، گفت: با استقرار پرونده الکترونیک سلامت<Health>، امکان دریافت برخی خدمات عمومی بر روی تلفن همراه مردم میسر شد و این مزایا ارزش افزوده‌ای است که نظام سلامت الکترونیک می‌تواند به مردم ارائه کند که در صرفه جویی وقت، هزینه و انرژی مؤثر است.

وی اظهار داشت: یکی از خدماتی که استفاده از آن روز به روز رو به گسترش است، نوبت دهی و نوبت گیری است که البته از چندین جهت قابل ارائه است؛ یکی اینکه به صورت عمومی، برخی از مراکز درمانی دولتی، خصوصی و مطب‌ها، ظرفیت‌های خود را به صورت الکترونیکی ارائه می‌کنند که مردم بدون مراجعه حضوری جهت اخذ نوبت ویزیت، از روزهای قبل اقدام به نوبت گیری کند.

انصاری تصریح کرد: شیوه دیگر نوبت دهی و نوبت گیری مربوط به نظام ارجاع است و وقتی بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات، تشخیص می‌دهد که بیمار باید به سطوح بالاتر از جمله پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه کند، امکان ارجاع و نوبت گیری در چندین مرکز برای بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات وجود دارد و بیمار گرفتار نوبت گیری نیست و این خدمت در حال گسترش است.

معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به وجود سامانه‌های متعدد و گاهاً مشابه و همسو در وزارت بهداشت، گفت: در وزارت بهداشت از نظر وجود سامانه‌های متعدد و مشابه و همسو، شاهد تضییع منابع هستیم و برخی سامانه‌ها بدون اینکه یه یک معماری یکپارچه وفادار باشند، راه اندازی شده و در یکپارچگی داده‌ها و فرآیندها، موفقیت چندانی تا کنون نداشته‌ایم.

انصاری یادآور شد: حتماً مدیران وزارت بهداشت باید مکلف و ملزوم شوند که سامانه‌های حوزه معاونت خود را با هماهنگی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، با یک معماری و برنامه مشخص، تهیه کنند تا بتوانیم منابع را مدیریت کنیم.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: