کد خبر: ۲۳۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 2019July 13
طبقه بندی زندان‌ها امری بسیار ضروری است و برای ساماندهی و طبقه بندی زندان‌ها باید تمامی مولفه‌های سن، جنسیت، نوع جرم و روحیه زندانیان را مد نظر قرار بدهیم، هر چند که به دلیل تعداد زیاد زندانیان و کمبود امکانات و محدودیت فضای فیزیکی در این عرصه موفقیت زیادی نداشته‌ایم
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه سازمان زندان‌ها توان خرید دستبند‌های الکترونیک را ندارد، گفت: با اتکا به توان نیروهای توانمند داخلی می‌توانیم دستبند‌های الکترونیک <Electronic bracelets>را با قیمت و کیفیت بسیار خوب تولید کنیم.

به گزارش شفا آنلاین:ابوالفضل ابوترابی با اشاره به ضرورت طبقه‌بندی زندان‌ها گفت: طبقه بندی زندان‌ها امری بسیار ضروری است و برای ساماندهی و طبقه بندی زندان‌ها باید تمامی مولفه‌های سن، جنسیت، نوع جرم و روحیه زندانیان را مد نظر قرار بدهیم، هر چند که به دلیل تعداد زیاد زندانیان و کمبود امکانات و محدودیت فضای فیزیکی در این عرصه موفقیت زیادی نداشته‌ایم.

تعداد زیاد زندانیان مانع اصلی طبقه بندی زندان‌ها است
نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساماندهی و طبقه ‌بندی زندان‌ها در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، افزود: تا زمانی که جمعیت زندان‌ها کاهش پیدا نکرده و با بحران کمبود فضای فیزیکی در زندان‌ها مواجه هستیم، عملاً سازمان زندان‌ها نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر بودجه زندان‌ها، اظهار کرد: مراکز قضایی ناچار هستند قانون را به دلیل محدودیت فضای فیزیکی زندان‌ها با ضریب حداقلی اجرا کنند. بنابر این لازم است برنامه‌ریزی کاملی برای کاهش تعداد محبوسان، انجام شود.

دستبند‌های الکترونیک اقدام مناسبی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است
این نماینده مردم در مجلس دهم استفاده از دستبند و پابند الکترونیکی را شیوه‌ی بسیار خوبی برای کاهش تعداد زندانیان کیفری جرائم غیر عمد، جرائم مالی و تصادفات دانست و تصریح کرد: دست‌بند‌های الکترونیک ایده بسیار خوبی برای کاهش تعداد زندانیان بود، اما اجرای کامل و گسترده آن به دلیل وجود مشکلات در زیر ساخت‌های الکترونیک و قیمت بسیار بالا، با کندی انجام می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم بر تولید داخلی دستبند‌های الکترونیک تاکید کرد و اظهار داشت: ما با وجود جوانان نخبه، هیچ مشکلی برای تولید چنین دستگاه‌هایی نداریم چرا که در گذشته نمونه‌های مشابهی را طراحی و تولید کرده‌ایم، به عنوان مثال بعد از فاجعه منا پروتکلی بین ایران و عربستان امضا شد، تا حجاج ایرانی از دستبندهای الکترونیک حاوی اطلاعات شخصی و هویتی استفاده کنند، این دستبند‌ها تولید داخل کشور بود، بنابر این می‌توانیم با توسعه آنها به راحتی دستبند‌هایی برای زندانیان جرائم غیر عدم تولید کنیم.

ابوترابی با تاکید بر اینکه با اعتماد به توانایی داخلی می‌توانیم دستبند‌های الکترونیک را با قیمت و کیفیت بسیار خوب تولید کنیم، ادامه داد: در حال حاضر دستبند‌ها و پابند‌های الکترونیکی را از خارج کشور وارد می‌کنیم، در صورتی که با تولید آنها  در داخل می‌توانیم تعداد زیادی از جوانان کشور را به کار مشغول کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  هزینه تهیه دستبند‌های الکترونیک بسیار بالا بوده و زندان‌ها با بودجه‌های اندک و محدود، توان خرید آنها را ندارند، بنابر این زندانیان واجد شرایط باید با هزینه خودشان این دست بند‌ها را تهیه کنند، اما امیدواریم به زودی با اتکا به توان نیروهای توانمند، دستبند‌ها را در داخل کشور با قیمت مناسب تری تولید کنیم./خانه ملت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: