کد خبر: ۲۳۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 10
متأسفانه تحریم‌ها باعث شده تا پول فروش دارو به راحتی به کشور باز نگردد و این مسئله برای شرکت‌های داخلی مشکل ساز شده است
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست سازمان غذا و دارو، از قاچاق داروهای ایرانی به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: تحریم ها باعث شده تا شاهد صادرات غیرقانونی دارو به خارج از مرزهای کشور باشیم.

به گزارش شفاآنلاین،محمدرضا شانه ساز ، به آثار تحریم‌ها بر صادرات دارو<medicine> اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دارویی کشور قابلیت بالایی برای صادرات محصولات خودشان دارند و خیلی هم از سوی کشورهای همسایه و سایر کشورها، داروی ایرانی مطالبه می‌شود. اما، عمده مشکل در حوزه صادرات دارو، عدم برگشت پول فروش است.

وی توضیح داد: متأسفانه تحریم‌ها باعث شده تا پول فروش دارو به راحتی به کشور باز نگردد و این مسئله برای شرکت‌های داخلی مشکل ساز شده است.

سخنگوی قرارگاه سازمان غذا و دارو، ادامه داد: این وضعیت باعث شده تا صادرات غیر قانونی داروهای تولید بیشتر شود. یعنی اینکه قاچاق<Smuggling> داروی ایرانی به خارج از مرزها افزایش یابد.

شانه ساز با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر خرید دارو از داروخانه‌های کشور توسط قاچاقچیان برای فروش در کشورهای اطراف، گفت: ما به شدت بر روند توزیع دارو در کشور نظارت می‌کنیم، اما نکته‌ای که وجود دارد، کشش برای تهیه داروی ایرانی در خارج از مرزهای کشور و همچنین نیاز مالی داروخانه‌ها، زمینه ساز صادرات غیر قانونی دارو می‌شود.

وی افزود: وقتی داروخانه‌ها چند ماه است که نتوانسته اند مطالبات خود را از بیمه‌ها بگیرند، چاره‌ای ندارند که داروهای خود را بفروشند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: