کد خبر: ۲۳۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019July 08
تا پیش از این بسیاری از پزشکان تنها در بیماران سیگاری به دنبال علایم تنفسی (تنگی نفس، خس‌خس سینه و سرفه مزمن) بودند اما این مطالعه جدید نشان می‌دهد وجود این علایم حتی در افراد غیرسیگاری نیز باید جدی گرفته شود چرا که می‌تواند عامل پیش‌بینی‌کننده کاهش طول عمر باشد

شفا آنلاین>سلامت>یکی از حوزه‌های مورد علاقه پژوهشگران پیش‌بینی طول عمرافراد برمبنای علایم و شواهدی است که با ابزارهای ساده قابل اندازه‌گیری باشد. بر این مبنا نیز علایم ساده‌ای که طی یک مصاحبه با افراد بتوان درباره آن‌ها اطلاعات کسب کرده و نیاز به آزمایش‌های تخصصی نداشته باشد، مورد توجه متخصصان است.

به گزارش شفا آنلاین:حالا در یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه ملبورن انجام شده است، آن‌ها از عامل موثری در کاهش طول عمر پرده برداشته‌اند که به کمک چند سوال ساده قابل ارزیابی است.

تا پیش از این بسیاری از پزشکان تنها در بیماران سیگاری<Smokers> به دنبال علایم تنفسی (تنگی نفس، خس‌خس سینه و سرفه مزمن) بودند اما این مطالعه جدید نشان می‌دهد وجود این علایم حتی در افراد غیرسیگاری نیز باید جدی گرفته شود چرا که می‌تواند عامل پیش‌بینی‌کننده کاهش طول عمر باشد.


البته در میان سیگاری‌های سابق، این سرفه است که عامل خطر مهم‌تری محسوب شده است و بین افرادی که هم اکنون سیگاری هستند، خس‌خس سینه علامتی است که با کاهش طول عمر ارتباط نزدیک‌تری دارد. بر این مبنا متخصصان توصیه می‌کنند چه این‌که تجربه کشیدن سیگار دارید یا خیر، در صورت تجربه هر کدام از این علایم تنفسی برای پیگیری موضوع در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

نتایج این مطالعه هفته گذشته در نشریه Respirology به چاپ رسیده است.
در این مطالعه که بر روی  بیش از دو هزار نفر از بزرگ سالان استرالیایی به مدت 22 سال انجام شده است، مشخص شد تنگی نفس یکی از آن علایمی است که به خودی خود و جدای از سیگاری بودن یا نبودن فرد می‌تواند پیش‌بینی‌کننده کاهش طول عمر باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: