کد خبر: ۲۳۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۸ - 2019June 28
بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد فشار خون هموطنان در ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در سراسر کشور ثبت شده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت، از ثبت فشار خون بیش از ۲۱ میلیون نفر از هموطنان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین: علیرضا رئیسی، افزود: از مجموع این تعداد، بیش از ۴۰۴ هزار نفر فشار خون خود را در سامانه خوداظهاری فشار خون بسیج ملی کنترل فشار خون <Blood pressure control>به نشانی salamat.gov.ir ثبت کردند.

وی گفت: بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد فشار خون هموطنان در ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در سراسر کشور ثبت شده است.

دبیر شورای راهبری بسیج ملی کنترل فشار خون افزود: از مجموع ثبت‌های انجام شده بیش از ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت شده است.

رئیسی با اشاره به فعالیت گسترده ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در کشور گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۷۵۱ ایستگاه ثابت و سیار در اقصی نقاط کشور راه اندازی شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن توصیه به همه هموطنان دارای سن ۳۰ سال به بالا برای مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی و ایستگاه‌ها برای سنجش فشار خون اظهار داشت: تمامی مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های ثابت و سیار در سراسر کشور تا روز شنبه ۱۵ تیر ماه آماده سنجش فشارخون هموطنان هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: