کد خبر: ۲۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 29
شفا آنلاين-معاون پشتیبانی و تعاون وزارت آموزش و پروش، گفت: هیچ مشکلی در قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه‌سازان وجود ندارد.
به گزارش شفا آنلاين،اکبر حاجی‌لو  گفت: شرکت آتیه سازان از سال 81در بحث درمان تکمیلی در سطح کشور کار بیمه‌گری انجام می‌دهد ، که 9سال قرارداد بازنشتگان کشوری را اجرا کرده و یک سال بحث بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی را انجام می‌دهد و در حال حاضر بالغ بر 7میلیون نفر بیمه شده این شرکت هستند بنابراین این شرکت ، شرکتی نبوده که وزارت آموزش و پرورش بخواهد برای اولین بار با آن عقد قرارداد کند.

وی در ادامه افزود: ما تا به حال هیچ قراردادی در بحث بیمه تکمیلی با شرکت آتیه‌سازان حافظ نداشته‌ایم و این برای اولین بار است که با این شرکت عقد قرارداد می‌کنیم، این شرکت جزء کارگزاران سازمان بیمه سلامت است که براساس قوانین، خود سازمان بیمه سلامت مجوز بیمه‌گری را هم در بحث بیمه‌های پایه و هم در بحث بیمه‌های مکمل دارد و براساس مجوزی که سازمان بیمه سلامت از مرجع قانونی دارد این شرکت هم کارگزار سازمان بیمه سلامت است و کار بیمه‌گری را انجام می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش هم قبل از انعقاد قرارداد همه مجوزهای قانونی که نیازمند عقد قرارداد بوده بررسی کرد و همکاران فرهنگی ما خیالشان راحت باشد که این هماهنگی‌ها صورت گرفته است و ما امیدواریم تا پایان این قرارداد هیچ مشکلی برای بیمه‌شدگان ما به وجود نیاید.

وی گفت: این که شرکت نیازمند است از بیمه مرکزی مجوز دریافت کند را خود شرکت بررسی‌ کند اما از لحاظ ما که قرارداد بستیم این بررسی‌ها صورت گرفته و مشکلی در اجرای قرارداد برای همکاران فرهنگی ما وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص اینکه این شرکت چه وقت مجوز می‌گیرد بیان داشت: این موضوعی است که من نمی‌دانم و خود شرکت آتیه‌سازان باید مطرح کند که آیا نیازی است که این مجوز را از بیمه مرکزی بگیرند یا نه؟ این شرکت کارگزار بیمه سلامت است و در اساسنامه بیمه سلامت هم پیش بینی بحث ارائه خدمت هم در بحث بیمه‌های پایه و هم بیمه‌های مکمل دیده شده است که به تصویب مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و هیئت محترم دولت رسیده است و چون این شرکت کارگزار این سازمان است می‌تواند در بحث بیمه‌های پایه و مکمل این قرارداد را اجرا کند.

وی برای اطمینان خاطر فرهنگیان گفت: فرهنگیان ما خیالشان راحت باشد که اگر بررسی‌های لازم صورت نگرفته بود قطعا هیچ قراردادی منعقد نمی‌گردید.

حاجی‌لو در پاسخ به این سوال که اگر در آینده این شرکت به تعهدات خود عمل نکند چه کسی پیگیری می‌کند گفت: این پیش‌بینی‌ها در قرارداد صورت گرفته، قرارداد و تفاهم‌نامه ما را ریاست محترم سازمان بیمه سلامت امضا کرده و این پیگیری‌ها قطعا از مراجع قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون پشتیبانی و تعاون وزارت آموزش و پروش همچنین اظهار داشت:  در اجرای قرارداد با هماهنگی‌های صورت گرفته می‌توانیم خدمات خوبی را در بحث بیمه‌های تکمیلی برای فرهنگیان محترم در سراسر کشور داشته باشیم.

حاجی‌لو در خصوص زمان صدور کارت بیمه طلایی فرهنگیان گفت: هماهنگی‌ها صورت گرفته هماهنگی‌هایی نیز با خود سازمان بیمه سلامت صورت گرفته تا بتوانیم بحث بیمه پایه و مکمل را درغالب همان دفترچه‌هایی از طریق سازمان بیمه سلامت صورت می‌گیرد نشان‌دار کنیم که در این صورت نیازی به صدور کارت نداریم اما اگر ببینیم در اجرای این کار با مشکل مواجه می‌شویم قطعا ظرف چند هفته آینده کارت بیمه طلایی برای همه فرهنگیان صادر خواهد شد و دراختیارشان قرار خواهد گرفت و براساس همان قراردادهای سال گذشته که با این کارت‌ها به مراجع درمانی مراجعه می‌کردند بتوانند خدمات را از مراجع درمانی طرف قرارداد دریافت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تاریخ 1/3 تمام فرهنگیانی که به هر دلیل نیازمند خدماتی که در قرارداد پیش بینی شده است باشد می‌تواند به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند و معرفی نامه‌هایی که از طریق ادارات برای شرکت آتیه‌سازان صورت می‌گیرد دریافت نمایند و آن‌ها هم بلافاصله معرفی نامه برای مراجع درمانی صادر خواهند کرد اگر هم هزینه‌هایی به عنوان هزینه‌های سرپایی که مربوط به مراجع درمانی غیر طرف قرارداد است این هزینه‌ها از طریق شرکت آتیه‌سازان قابل پرداخت خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: