کد خبر: ۲۳۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۸ - 2019June 26
چاقی شکمی‌با نام‌های مختلفی مورد اشاره قرار می‌گیرد، از جمله چاقی بالاتنه‌ای، چاقی تنه‌ای، چاقی مرکزی و چاقی احشایی. همچنین گاهی به آن چاقی سیب‌مانند می‌گویند. از آنجایی که این نوع چاقی در مردان شایع‌تر از زنان است، به آن چاقی مردانه هم گفته می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص رژیم درمانی و تغذیه گفت: چاقی شکمی‌می‌تواند افراد را در معرض آسیب‌های مختلف و بیماری‌های مختلف قرار دهد و حتی ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر فاطمه میرزایی ا بیان این مطلب درباره چاقی شکمی‌<Abdominal obesity>اضافه کرد: چاقی شکمی‌با نام‌های مختلفی مورد اشاره قرار می‌گیرد، از جمله چاقی بالاتنه‌ای، چاقی تنه‌ای، چاقی مرکزی و چاقی احشایی. همچنین گاهی به آن چاقی سیب‌مانند می‌گویند. از آنجایی که این نوع چاقی در مردان شایع‌تر از زنان است، به آن چاقی مردانه هم گفته می‌شود.

وی ادامه داد: از بافت چربی در ناحیه شکم و پهلو ترکیباتی بسیار خطرناک و التهابی آزاد می‌شود که خود عاملی برای رشد بیش از حد سلول‌ها و سرطانی شدن آنها است. به علاوه این ترکیبات سبب تورم عروق خونی و تنگ شدن مجرای عبور خون و در نتیجه افزایش فشارخون عروق قلبی و مغزی می‌شوند.

میرزایی اظهارکرد: چاقی شکم و پهلو بسیار خطرناک تر از چاقی عمومی‌در بدن است. به عبارتی شخصی که دارای چاقی شکمی‌است در مقایسه با فردی که چاقی کلی دارد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان پستان، سرطان ریه، سرطان پانکراس، دیابت، افزایش فشار خون و کبد چرب است.

این متخصص رژیم درمانی و تغذیه گفت: اگر به این نوع چاقی حتی در سنین کودکی مبتلا هستید، سریعا جهت کاهش توده چربی در این ناحیه به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

وی تاکید کرد: چاقی‌های موضعی عمدتا توسط ورزش‌ها و رژیم غذایی خاصی قابل درمان هستند. چاقی نه فقط با اندازه گیری وزن بدن، بلکه به وسیله اندازه گیری چربی بدن تعیین می‌شود، چون ممکن است بعضی از افراد علی رغم داشتن اضافه وزن ، خیلی عضلانی باشند و چربی بدن کمی‌داشته باشند، بنابراین چاق محسوب نمی‌شوند و بعضی ممکن است وزن طبیعی داشته باشند یا کم وزن باشند اما هنوز چربی اضافه داشته باشند.طبنا

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: