کد خبر: ۲۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 19
مرحله اول کارآزمایی بالینی فلج مغزی کودکان با استفاده از سلول‌های بنیادی بند ناف به اتمام رسیده که با این کار امیدهای تازه‌ای برای بهبودی این بیماری به دست آمده است
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس حوزه تحقیق و توسعه شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان اظهار داشت: مرحله اول کارآزمایی بالینی فلج مغزی کودکان با استفاده از سلول‌های بنیادی بند ناف به اتمام رسیده که با این کار امیدهای تازه‌ای برای بهبودی این بیماری به دست آمده است.

به گزارش شفا آنلاین، لیلا قادری روز سه‌شنبه اظهار داشت: مرحله دوم این طرح درمانی آغاز شده که در صورت موفقیت در این مرحله و دستیابی به نتایج مطلوب، این روش درمانی برای سایر کودکان مبتلا به فلج مغزی(Cerebral Palsy) نیز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۸ کودک در مرحله اول این طرح درمانی حضور داشته‌اند، گفت: این افراد به سه گروه تقسیم شدند که گروه اول به عنوان کنترل در نظر گرفته شد، به گروه دوم سلول‌های بنیادی هماتوپویتیک خون بند ناف و به گروه سوم سلول‌های بنیادی مزانشیمی بافت بند ناف ترزیق شد که نتایج اولیه این طرح درمانی امیدبخش بوده است.

قادری، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات بهتر به کودکان مبتلا به فلج مغزی اعلام کرد و گفت: محققان در تلاش هستند تا در آینده‌ای نزدیک مرحله دوم این طرح درمانی به اتمام برسد.

کارشناس حوزه تحقیق و توسعه شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان افزود: با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح تحقیقاتی، نیازی به مراجعه بیماران برای سلول درمانی به کشورهای دیگر نخواهد بود و علاوه بر آن می‌توان بیماران کشورهای همسایه را در ایران درمان کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به موفقیت‌های به دست آمده در این طرح تحقیقاتی، در تلاش هستیم طرح درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم(Autism) را آغاز کنیم تا در صورت کسب نتایج رضایت‌بخش، خدمات درمانی مناسب به این کودکان نیز ارائه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: