کد خبر: ۲۳۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 18
میزان بقای یک‌ساله در معتبرترین مراکز دنیا ۸۵ تا ۹۰ درصد است و این شاخص در مرکز پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به همین میزان بوده و از این نظر با دنیا رقابت داریم
شفا آنلاین>سلامت>استاد جراحی بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: سالانه صد پیوند کبد در این بیمارستان انجام می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:علی جعفریان استاد جراحی بیمارستان امام خمینی (ره) در نخستین کنگره ملی پیوند عضو با اشاره به درصد بالای موفقیت پیوندهای انجام شده در این مرکز جراحی گفت: میزان بقای یک‌ساله در معتبرترین مراکز دنیا ۸۵ تا ۹۰ درصد است و این شاخص در مرکز پیوند کبد <Liver Transplant>مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به همین میزان بوده و  از این نظر با دنیا رقابت داریم.

وی گفت: میزان بقای پنج ساله در دنیا حدود ۷۵ درصد و در مرکز ما ۷۷ درصد است و به طور سالانه صد پیوند کبد در این بیمارستان انجام می‌شود.


وی ۲۵ درصد پیوندهای مرکز پیوند این بیمارستان را کبد دانست و افزود: این آمار با توجه به شیوع کبد چرب در کشور بسیار نگران کننده و متوسط پیوند کبد حدود ۴۵ سال است.

جعفریان با بیان اینکه سه گروه از بیماران برای درمان به پیوند کبد نیاز دارند توضیح داد: گروه اول بیماران مبتلا به سیروز مزمن کبدی، گروه دوم بیماران مبتلا به سیروز مزمن که دچار شرایط حاد و در اورژانس بستری می‌شوند و گروه سوم بیمارانی که بدون هیچ زمینه‌ای دچار نارسایی کبد می‌شوند، که تعداد زیادی از مواردی که مواجه می‌شویم افرادی هستند که داروهای گیاهی غیر استاندارد را به صورت بی‌رویه مصرف و با نارسایی حاد مصرف می‌کنند که بیش از پنجاه درصد این افراد پیش از انجام پیوند از دنیا می‌روند.

استاد جراحی بیمارستان امان خمینی (ره) تصریح کرد: در این شرایط، درصورتی که در بستگان درجه یک بیمار دهنده آماده وجود داشته باشد پیوند، در اسرع وقت برای بیمار انجام می‌شود و  در غیر این صورت باید منتظر دهنده مرگ مغزی باشیم.

جعفریان گفت: مجوز انجام پیوند برای بیماران خارجی از دهنده زنده، که جز‌و بستگان درجه یک بیمار باشد از سوی وزارت بهداشت به این مرکز داده شده و در آینده این ظرفیت فعال‌تر خواهد شد.

وی به اولین پیوند کبد در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: اولین پیوند کبد در فروردین ۹۸ طی ۳ ساعت و نیم با موفقیت به پایان رسید و بیمار  در ساعت ۹ شب اول فروردین به بخش مراقبت‌های ویژه پیوند منتقل شد.

جعفریان ادامه داد: پیوند در کشورما درآمدزا نیست اما در سایر کشورها درآمدزا است و اگر مراجع پیوند ناشی از مرگ مغزی را تایید کنند، ما این پیوند را به راحتی انجام خواهیم داد.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: