کد خبر: ۲۳۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 20
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، افراد دارای فشار خون بالای ۱۴ روی ۹ به عنوان افراد مشکوک شناسایی و به پزشک ارجاع داده خواهند شد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیش از ۹۰۰ بیمارستان آماده ارائه خدمات تخصصی‌تر در سطوح ۲ و ۳ به بیماران شناسایی شده در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور هستند.

به گزارش شفاآنلاین ، قاسم جان بابایی، در جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون، ضمن تاکید بر لزوم آموزش و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون<blood pressure>بالا جهت پیشگیری از عوارض ناشی از این بیماری به عنوان اهداف اصلی این پویش ملی، اظهار کرد: فاز اول بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه با هدف اطلاع رسانی و آموزش آغاز شده و فاز اجرایی آن از ۱۷ خردادماه سال جاری، عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی این پویش ابلاغ شده است و بر اساس آن تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور، موظف به شناسایی و ارائه لیستی از مراکز آماده ارائه خدمت و افراد کلیدی به عنوان نماینده دانشگاه شده اند.

جان بابایی با بیان اینکه تمامی بیمارستان‌های کشور در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: بیش از ۹۰۰ بیمارستان آماده ارائه خدمات تخصصی‌تر در سطوح ۲ و ۳ به بیماران شناسایی شده در این طرح هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، افراد دارای فشار خون بالای ۱۴ روی ۹ به عنوان افراد مشکوک شناسایی و به پزشک ارجاع داده خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین، در این طرح، بر اساس سوالات مطرح شده در تکمیل فرم مشخصات، علاوه بر شناسایی افراد با فشار خون بالا، اطلاعات مهم دیگری همچون بیماری‌های زمینه‌ای و گروه‌های سنی مختلف نیز ثبت شده و تمامی امکانات به منظور پیگیری‌های درمانی<Cure> بعدی، فراهم خواهد شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان معاونت درمان، معاونت بهداشت، معاونت پرستاری، سازمان غذا و دارو، و سازمان اورژانس کشور صورت گرفت، مقرر شد، لیست‌هایی از شیفت‌های پرستاران هر مرکز، نمایندگان دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، داروخانه‌های خصوصی سطح کشور و همکاران اورژانس با توجه به ظرفیت موجود در سازمان اورژانس، شناسایی و برای جمع بندی به ستاد اجرایی معاونت درمان تحویل داده شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: