کد خبر: ۲۳۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 20
در حال حاضر ۱۱هزار نفر اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در کشور داریم اما در این دانشگاه ۳۲نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت داریم
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ۸ هزار پیوند عضو در این دانشگاه صورت گرفته است،گفت:۳۰هزار نفر در کشور در لیست انجام پیوند اعضا قرار دارند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد آقاجانی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم روز ملی اهدای عضو با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی یکی از بهترین دانشگاه در خصوص اهدای عضو است،اظهار داشت:۸هزار پیوند عضو(Organ transplant) در این دانشگاه انجام گرفته است که در 5 بیمارستان عملی شده است.

وی ادامه داد:در حال حاضر ۱۱هزار نفر اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در کشور داریم اما در این دانشگاه ۳۲نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۳۰هزار نفر در لیست پیوند اعضا قرار دارند و روزانه ۱۲نفر از این افراد فوت و ۱۰نفر به این لیست اضافه می شوند.

آقا جانی با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه ،بیان داشت:در سال ۴هزار نفر مرگ مغزی که امکان اهدای عضو در آنها وجود دارد صورت می گیرد و از این تعداد فقط۱۰۰۰نفر پیوند عضو می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:بخشی از پیوند عضو تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته است.

در این مراسم  علی اکبر صالحی ،رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اهمیت اهدای عضو در نزد خداوند،اظهار داشت:هرکسی به فردی جان ببخشد انگار به جامعه ای جان بخشیده است.

وی اضافه کرد: شما خانواده های اهدا کننده عضو قدر خود را بدانید خانواده هایی که بنا به تقدیر الهی اهدای عضو کرده اید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: شما نزد خداوند مقام بالایی دارید و عزیز شما در بهترین جا قرار گرفته است.

صالحی بیان داشت: درد فراغ سنگین است اما مژده الهی جبران می کند و باید این را قدر بدانید و هرکسی در چنین شرایطی قرار نمی گیرد که اهدای عضو کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: