کد خبر: ۲۳۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 20
آنچه که برونداد دانشکده‌های طب سنتی بوده، خیلی نمود عینی ندارد و نتوانستند طب سنتی را به خوبی در قالب علمی درآورند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس گفت: آنچه که برونداد دانشکده‌های طب سنتی بوده، خیلی نمود عینی ندارد و نتوانستند طب سنتی<Traditional medicine> را به خوبی در قالب علمی درآورند به همین دلیل تلاش‌هایی در این زمینه دیده نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:احمد همتی ، با اشاره به اینکه دانشکده‌های طب سنتی حرکت کُندی دارند، گفت: آنچه که برونداد دانشکده‌های طب سنتی بوده، خیلی نمود عینی ندارد و نتوانستند طب سنتی را به خوبی در قالب علمی درآورند.

باید اثر و عملکرد داروهای گیاهی را در غالب یک پروژه علمی استخراج کنند تا اشتباهات کمتری پیش آید

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طب سنتی باید پایه علمی داشته باشد افزود: باید اینها را در قالب علم، توجیهات و استدلالات علمی بیاورند و مستندات علمی برای آنها پیدا کنند اما در این زمینه خیلی تلاش‌هایی را نمی‌بینیم و آنچنان پیشرفت و توسعه ای در این زمینه وجود ندارد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد این که برخی پزشکان طب سنتی به جای پیشرو بودن به اسم طب سنتی داروهای گیاهی را به اشتباه رواج می‌دهند، تصریح کرد: بخشی از طب سنتی شامل سازه‌های گیاهی نیز است اما هر دارویی که استفاده می‌شود چه گیاهی و چه شیمیایی، طبق علوم جدید ساختمان شیمیایی و محل اثر آن دارو مشخص است، اگر بخواهیم فقط به صورت تجربی صرفا از این داروها استفاده کنیم، تا یک مرحله‌ای قابل قبول است اما باید اثر و عملکرد این داروها را در قالب یک پروژه علمی اثبات کنیم تا اتفاقات اشتباه کمتر پیش بیاید.

در مرحله استدلالات علمی و عملکرد داروهای گیاهی کمتر کار شده است
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: البته در این زمینه کمتر کار شده و به همین دلیل خیلی توسعه و پیشرفتی در این زمینه ندیدیم.خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: