کد خبر: ۲۳۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 15
طبق بخشنامه ابلاغی به شرکت های تولید مواد غذایی، تاریخ انقضا و تولید باید در محلی حک شود که قابل رویت باشد و نوع رنگ برای جوهر تاریخ انقضا باید به گونه ای انتخاب شود که برعکس رنگ زمینه بسته بندی محصول و کاملا واضح باشد
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: تاریخ انقضای محصولات غذایی باید واضح و قابل خواندن و طبق تاریخ شمسی باشد.

به گزارش شفاآنلاین، وحید مفید افزود: طبق بخشنامه ابلاغی به شرکت های تولید مواد غذایی، تاریخ انقضا و تولید باید در محلی حک شود که قابل رویت باشد و نوع رنگ برای جوهر تاریخ انقضا باید به گونه ای انتخاب شود که برعکس رنگ زمینه بسته بندی محصول و کاملا واضح باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاریخ انقضای حک شده روی محصولات(Products) غذایی از جمله محصولات لبنی باید از لحاظ فونت و ابعاد تاریخ، کاملا توسط مصرف کننده قابل خواندن باشد.
مفید اضافه کرد: اگر واحد تولیدی این موارد را رعایت نکند و به طورمثال تاریخ تولید و انقضا محو باشد یا اینکه اندازه نوشتار و فونت آن درحد قابل قبول نباشد، با آنها برخورد صورت می گیرد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو(medicine) گفت: مردم در سراسر کشور با دیدن تاریخ انقضاهای مشکل دار می توانند به شماره 20008822 پیامک بزنند یا از طریق سامانه 190، اطلاع رسانی کنند.

مفید تاکید کرد: تمام شرکت های تولید محصولات غذایی طی بخشنامه ای اختصاصی از سال گذشته ملزم به رعایت این شرایط شده اند.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت های تولید محصولات غذایی حق ندارند روی محصولات خود تاریخ میلادی درج کنند؛ تاریخ میلادی فقط مختص صادرات است البته اگر تاریخ هم به شمسی و هم به میلادی درج شود، مانعی ندارد ولی حق ندارند فقط تاریخ میلادی را درج کنند چون مصرف کنندگان بیشتر تاریخ شمسی را می شناسند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: