کد خبر: ۲۳۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 13
رئیس ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در استان‌ها، رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی دبیر ستاد اجرایی در استانها هستند
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه 26 هزار مرکز سلامت، خط مقدم اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون هستند، گفت: پیش بینی می‌کنیم فشار خون 20 میلیون نفر از افراد بالای 30 سال اندازه گیری شود.


به گزارش شفا آنلاین:علیرضا رئیسی،معاون بهداشت وزارت بهداشت در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  از ابلاغ نسخه ششم دستور العمل «بسیج ملی کنترل فشار خون » به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: رئیس ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در استان‌ها، رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی دبیر ستاد اجرایی در استانها هستند.

وی افزود: جایگاه اصلی اجرای کمپین در نظام شبکه است. 26 هزار مرکز سلامت خط مقدم اجرای این برنامه هستند. در کنار آن ایستگاه‌های سیار و ثابت دیگری برای اجرای برنامه خواهیم داشت که بر اساس دستورالعمل باید برای اندازه گیری فشار خون<Blood pressure measurement> افراد آماده باشند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: نکته مهم این بسیج ملی این است که بتوانیم دستگاه‌ها و مردم را وارد کار کرده و همه ظرفیت‌های اجتماعی کشور را درگیر این کمپین کنیم.

رئیسی گفت: بر اساس دستور ریس جمهور و مکاتبه انجام شده با وزارت کشور، برنامه‌ها به پیش می‌رود و با ستاد کل نیروهای مسلح نیز هماهنگ شده که با کمپین همکاری کنند.

وی افزود: باید از همه ظرفیت‌های لازم اعم از دانشجویان پرستاری، پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برای اجرای کمپین بهره برد.

معاون بهداشت بیان داشت: 8 میلیون کارگر در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مشغول به کار هستند که ظرفیت خوبی برای بهداشت حرفه‌ای برای اجرای این کمپین فراهم می‌کند.

رئیسی اظهار داشت: اهداف کلی کمپین، افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان و افزایش آگاهی جامعه در باره این بیماری است و پیش بینی می‌کنیم فشار خون 20 میلیون از افراد بالای 30 سال اندازه گیری شود، 2 میلیون نفر با فشار خون بالا شناسایی و یک میلیون نفر نیز برای مراقبت و درمان به مراکز معرفی شوند.

وی تصریح کرد: دستورات رییس جمهور و وزیر بهداشت،  مبنای خوبی برای جلب مشارکت از همه سازمانهاست.

معاون بهداشت تصریح کرد: 7 کارگروه تخصصی در ستاد وزارت بهداشت برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون ایجاد شده و کمپین 27 اردیبهشت رسماً آغاز خواهد شد.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: