کد خبر: ۲۳۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 12
بیماران سرطانی وصعب العلاج در کشور به شدت نگران تامین دارو هستند و از همین رو برخی از بیماران به عنوان وکیل مردم به بنده مراجعه کردندو از کسری برخی از داروها گله مندهستند

شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آزمایش دارو ایرانی یا خارجی بر روی بیمارسرطانی ممنوع است،گفت: ملاک نسخه پیچی برای بیمار سرطانی تنها کیفیت است.


به گزارش شفا آنلاین: اصغرسلیمی  درباره وضعیت بیماران صعب العلاج<Patients with severe symptoms> و سرطانی در  کشور،گفت: بیماران سرطانی وصعب العلاج  در کشور به شدت نگران تامین دارو هستند و از همین رو برخی از بیماران به عنوان وکیل مردم به بنده مراجعه کردندو از کسری برخی از داروها گله مندهستند.

کمبود وکسری دارو نباید بیماران صعب العلاج و سرطانی را  با مشکل روبرو کند

 نماینده مردم  سمیرم در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد:کمبود وکسری دارو نباید بیماران صعب العلاج و سرطانی را  با مشکل روبروکند زیرا  بیماران فوق برای طی پروسه درمانی اش  با سختی های بی شماری روبرو هستند  بنابراین  اگر کسری و کمبود دارو نیز به این معضل اضافه شود، بطور حتم بیماران سرطانی وارد بحران خواهند شد.

ملاک نسخه پیچی برای بیمار سرطانی تنها کیفیت است

 وی ادامه  داد: برای درمان بیماران سرطانی می بایست دارویی تجویز شود که کارایی وکیفیت  مناسبی داشته باشد بنابراین  به هیچ وجه ممکن  خارجی یا داخلی بودن دارو نباید معیار قراربگیرد.

 سخنگوی کمیسیون شوراهاو  امور داخلی مجلس  بابیان اینکه بسیاری از بیماران صعب العلاج برای  تامین دارو در  کشور  با مشکلات  عدیده  ای روبرو هستند ونمی‌توان این مسئله را کتمان کرد یادآورشد :آزمون وخطا برای تجویز دارو برای بیماران سرطانی و  صعب العلاج  ممنوع است./خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: