کد خبر: ۲۳۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 10
برای اجرای برنامه پرونده الکترونیک به عنوان سطح یک نظام ارجاع و توانمندی فناوری اطلاعات از قابلیت‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. در این راستا، سطح دو و سه برنامه نظام ارجاع به‌طور قطع قابلیت اجرای کامل در این دانشگاه را دارد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در قالب ایجاد پرونده الکترونیک سلامت می‌توان با تدوین راهنماهای بالینی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرایی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علیرضا رئیسی در نشست مشترک با رئیس و معاونان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با حضور دکتر جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر صفی خانی- رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات - درباره برنامه نظام ارجاع برگزار شد، گفت: وجود هماهنگی مطلوب میان معاونت های درمان<cure> و بهداشت و ایجاد اقدامات تیمی مناسب، برای اجرای برنامه پرونده الکترونیک به عنوان سطح یک نظام ارجاع و  توانمندی فناوری اطلاعات از قابلیت‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.  در این راستا، سطح دو و سه برنامه نظام ارجاع به‌طور قطع قابلیت اجرای کامل در این دانشگاه را دارد.

وی داشتن پرونده الکترونیک کارآمد را اولویت و زمینه اجرای مناسب برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده دانست و تصریح کرد: در قالب این پرونده می‌توان با ایجاد راهنماهای بالینی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرایی کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تکریم و رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت باید در برنامه نظام ارجاع مورد توجه قرار گیرد،اظهارکرد: در این راستا باید ضمن ایجاد سیستم نوبت‌دهی مناسب در مراکز درمانی، نتایج این برنامه برای مردم و ارائه دهندگان خدمت قابل لمس باشد.

رییسی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تکریم ارباب رجوع در دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سیستم نوبت‌دهی و در نظر گرفتن بخش‌های پاسخگویی برای ارجاع شدگان گفت: می توان با راه اندازی سامانه پیامکی به گیرندگان خدمت زمان مراجعه و نوبت وی اطلاع‌رسانی شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای برنامه نظام ارجاع اظهارکرد: می توان ضمن جلوگیری از ایجاد محدودیت برای گیرندگان خدمت و افزایش رضایتمندی از ازدحام و افزایش بار در مراجعه بیماران<patients> به مراکز دولتی نیز پیشگیری شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برنامه وزارت بهداشت، از اول تیر ماه پرونده الکترونیک در سطح یک خدمات و برای پزشکان عمومی اجرایی می‌شود،گفت: در سطح دو برنامه نیز تشخیص بیماری، نوع تجویز و تعیین تکلیف بیماران باید مشخص شود و مورد توجه قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، رئیسی اجرای کامل نظام ارجاع در سه سطح در بخش‌های خصوصی و دولتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را گام مهمی برشمرد که به‌طور حتم با توجه به ظرفیت‌های این دانشگاه قابل اجرا خواهد شد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: