کد خبر: ۲۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 24
شفا آنلاین-دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی بیماریهای التهابی روده گفت:بروز سرطان روده بزرگ با تغییر عادات غذایی در کشورمان افزایش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر امید اسدزاده افزود: آمار دقیقی از ابتلا به سرطان روده بزرگ در خراسان رضوی و در سطح کشور وجود ندارد، اما مراجعات بالینی به مطب ها حاکی از افزایش این نوع سرطان است.

وی اظهار کرد:اکنون سرطان های معده،مری و روده بزرگ از سرطان های شایع دستگاه گوارش در کشورمان است، درحالی که سرطان های مری و معده قبلا بومی ایران بوده اند اما مشاهده سرطان روده بزرگ در چند دهه گذشته در کشور نادر بود.

وی خاطر نشان کرد: با تغییر عادات غذایی، ماشینی شدن زندگی، مصرف بی رویه فست فودها و روغن ها بیماریهای التهابی روده و از جمله سرطان روده در کشور روز به افزایش است.

این متخصص بیماریهای گوارشی کلونسکپی (بررسی روده ها) بعد از 50 سالگی را برای همه افراد ضروری دانست.

امیدزاده افزود: افرادی که سابقه سرطان روده در یکی از اعضای خانواده را دارند، باید در سنین 40 سالگی و پایین تر این آزمایش را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سرطان روده قابل پیشگیری است، گفت: افرادی که دفع خون دارند و یا در خانواده شان یک نفر سرطان روده داشته است، حتما باید به پزشک جهت کلونسکپی مراجعه کنند.

وی آب و مواد غذایی آلوده را از جمله علل بروز سرطان های دستگاه گوارش عنوان کرد و گفت: سابقه ژنتیکی، عوامل محیطی، عفونت ها و کاهش سیستم ایمنی بدن در بروز سرطان های دستگاه گوارش نقش بسزایی دارد.

وی در پایان گفت: افزایش آمار سرطان ها و بیماریهای گوارشی و روده ای در ایران و هزینه بالای درمان این بیماری موجب شد تا بیمارستان رضوی مشهد، نخستین کنگره بین المللی بیماریهای روده ای را در روزهای هفتم تا نهم خردادماه برگزار نماید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: