کد خبر: ۲۳۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 05
افراد دارای اضافه وزن در معرض ریسک بالا ابتلاء به سرطان کلیه قرار دارند. مطالعات نشان می‌دهد سرطان کلیه، سومین سرطان شایع ناشی از چاقی است
شفاآنلاین>سلامت>سرطان کلیه مشکلی است که در آن، سلول های سالم در یک یا هر دو کلیه بیش از حد رشد می کنند و تبدیل به تومور می شوند.

به گزارش  شفاآنلاین ، درحالیکه اضافه وزن و چاقی<Obesity> نقش مهمی در این مشکل دارند، اما فاکتورهای پرخطر دیگری هم موجب تکثیر سریع سلول‌ها در کلیه‌ها می‌شوند. در ادامه به برخی از فاکتورهای پرخطر دیگر اشاره می‌شود.

سیگار کشیدن: کشیدن سیگار موجب می‌شود ریه‌ها اکثر مواد شیمیایی سمی را جذب کنند. سپس این مواد شیمیایی به جریان خون منتقل شده و به منظور فرآیند پاکسازی وارد کلیه‌ها می‌شوند و در نهایت به این عضو لوبیایی شکل اسیب می‌رسانند.

چاقی: افراد دارای اضافه وزن در معرض ریسک بالا ابتلاء به سرطان کلیه قرار دارند. مطالعات نشان می‌دهد سرطان کلیه، سومین سرطان شایع ناشی از چاقی است.

فشارخون بالا: افراد مبتلا به فشارخون بالا به منظور کنترل میزان فشارخون خود، داروهای زیادی مصرف می‌کنند. برخی مطالعات نشان داده اند که این داروها می‌توانند ریسک ابتلاء به سرطان کلیه<Kidney> را افزایش دهند.

سابقه خانوادگی: ابتلای هر یک از اعضای خانواده به سرطان کلیه احتمال ابتلاء به این بیماری را در سایر اعضای خانواده افزایش می‌دهد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: