کد خبر: ۲۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 23
شفا آنلاين-BMI بین ۲۵ تا ۳۰ اضافه وزن محسوب می‌شود به همین منظور توجه به میزان کالری‌های مصرفی و انجام ورزش‌های هوازی بهترین راه کاهش وزن است.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر وحید سبحانی، متخصص طب ورزشی و مسئول مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی بیمارستان بقیة‌الله در افزود: بر خلاف تصور عموم افراد، وزن بالا ملاکی در چاق بودن محسوب نمی‌شود و تنها راه تشخیص چاقی سنجش میزان BMI بدن است که در صورتیکه این میزان بین ۳۰ تا ۳۵ باشد، فرد چاق و اگر تا ۴۰ برسد دچار چاقی مفرط است.

وی در خصوص نحوه محاسبه BMI گفت: کل وزن را باید تقسیم بر مجذور قد کرد و عدد بدست آمده در صورتیکه زیر 18.5 تا ۲۵ باشد، وزن طبیعی و اگر بین ۲۵ تا ۳۰ باشد، اضافه وزن است که در صورت وجود اضافه وزن و چاقی بهترین راه کاهش وزن انجام ورزش‌های هوازی بویژه پیاده‌روی، شنا، دوچرخه سواری و در کنار آن ورزش‌های مقاومتی است که منجر به حفظ وزن پس از لاغری می‌شود.
مسئول مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی بیمارستان بقیة‌الله همچنین اذعان داشت: در هنگام مصرف غذا‌ها و بویژه خوراکی‌های بسته بندی شده باید به میزان کالری موجود درج شده بر روی بسته‌بندی حتماًٌ توجه شود زیرا کالری مورد نیاز هر فرد روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ است و بیش از آن منجر به تبدیل شدن به بافت‌های چربی و ذخیره سازی در بدن می‌شود
برچسب ها: شیوه ، وزن ، کالری ، ورزش ، هوازی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: