کد خبر: ۲۳۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 24
نمی‌توان برای هریک از این رشته‌ها نظام مستقلی را تشکیل داد، اعتقاد دارم این نظام‌ها نباید دولتی باشند به دلیل اینکه رؤسای آنها توسط دولت تعیین می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت در خصوص تشکیل نشدن «نظام بهداشت»<Health system> برای نیروهای بهداشتی کشور توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین:مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌ای با عنوان «طرح ایجاد سازمان نظام بهداشت به کجا رسید؟» خواستار پیگیری این موضوع توسط خبرنگاران شدند.

به گزارش شفا آنلاین:در همین راستا علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت در خصوص چرایی تشکیل نشدن نظام بهداشت توضیح داد: سازوکارهای انجام این کار متفاوت است، توجه داشته باشیم که نیروهای بهداشت حداقل در ۶۰ رشته تحصیل کرده‌اند که رشته‌های بهداشت عمومی، بهداشت خانواده، تغذیه و... از جمله آنها هستند.


وی گفت: نمی‌توان برای هریک از این رشته‌ها نظام مستقلی را تشکیل داد، اعتقاد دارم این نظام‌ها نباید دولتی باشند به دلیل اینکه رؤسای آنها توسط دولت تعیین می‌شوند.

رئیسی در خصوص کمک وزارت بهداشت به این متخصصان توضیح داد: کارشناسان بهداشت باید اعلام کنند برای کدام رشته نیازمند تشکیل نظام مستقل هستند اما معتقدم تمام نظام‌ها باید تجمیع شوند و از هر گروه یک نماینده در آن وجود داشته باشد، نباید به این مسئله نگاه صنفی داشت، به دلیل اینکه اصناف فقط به دنبال افزایش تعرفه‌ها و پیگیری مشکلات خود هستند و باید منافع مردم را در این زمینه در نظر گرفت.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: