کد خبر: ۲۱۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 13
اطلاعات آماری ما نشان می دهد که روند ابتلا به عفونت اچ آی وی و ایدز از طریق رفتارهای پرخطر جنسی در حال افزایش است که این افزایش روند ابتلای زنان و نوجوانان از دیگر اطلاعات اپیدمیولوژیک است که به نوعی هشدار دهنده محسوب می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>رییس اداره سلامت و توسعه پایدار وزارت بهداشت گفت: ۲۰ میلیون نفر ایرانی تحت پوشش خدمات داوطلبان سلامت هستند.

به گزارش شفاآنلاین، توحیدی در همایش روز جهانی ایدز و داوطلبان سلامت<Health> زاهدان با بیان این مطلب، افزود: طرح داوطلبان سلامت از سال ۶۹ آغاز شده است و تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار داوطلب سلامت در کشور دارد.  

هاشمی شهری - رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم با بیان اینکه از سال ۲۰۰۰  تا ۲۰۱۷ میزان مرگ و میر بیماری ایذر در خارج و داخل کشور کاهش داشته است، گفت: فرد مبتلا به ایدز با یک آزمایش در مراحل اولیه می تواند این بیماری را کنترل کند و تا سال ها به زندگی خود ادامه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب که مشارکت مردم در برنامه ها و حضور آنان در صحنه های اجتماعی کارهای ناممکن زیادی را قابل اجرا و میسر کرده است، خاطرنشان کرد: وقوع انقلاب مردمی و استمرار قدرتمند نظام جمهوری اسلامی با وجود همه دشمنی ها و موانع، نمونه بارزی از برکات و ثمرات مشارکت مردم در برنامه هاست.  

وی ادامه داد: نظام بهداشت و درمان نیز با اتکاء به مشارکت های مردمی اقدامات بزرگی را در مسیر ارتقاء شاخص های سلامت به سرانجام رسانده و خوشبختانه در جایگاهی قرار گرفته ایم که یک سر و گردن از کشورهای همجوارو همتراز خود بالاتریم. معتقدیم که مشکلات موجود را نیز می توانیم با استفاده از ظرفیت مردمی و مشارکت جمعی بر طرف کنیم.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اذعان کرد: تا کنون ۳۵ سازمان مردم نهاد(سمن) در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای فعالیت های مرتبط با سلامت فعال شده اند و تصمیم داریم تا تعداد سمن های سلامت  را به حداقل  ۱۰۰ مورد برسانیم که خوشبختانه این سازمان‌های مردم نهاد در کنار گروه‌ها و افراد داوطلب نقش کلیدی در مشارکت موثر مردم در حوزه سلامت دارند و در حال حاضر امکان انجام تست رایگان اچ آی وی برای همه افراد جامعه وجود دارد و این خدمت به همراه مشاوره‌های پیشگیری و درمان به صورت محرمانه ارائه می‌شود.  

هاشمی شهری اضافه کرد: اطلاعات آماری ما نشان می دهد که روند ابتلا به عفونت اچ آی وی و ایدز از طریق رفتارهای پرخطر جنسی در حال افزایش است که این افزایش روند ابتلای زنان و نوجوانان از دیگر اطلاعات اپیدمیولوژیک است که به نوعی هشدار دهنده محسوب می‌شود.  

وی ادامه داد: افزایش موارد شناسایی موارد پیشرفته بیماری و بالا رفتن تعداد موارد مرگ در میان افرادی که ابتلایشان به تازگی تشخیص داده شده، نشان دهنده ضرورت اقدام جدی برای شناسایی به موقع عفونت و بیماری است.  

وی از  شناسایی به موقع حداقل ۹۰ درصد از مبتلایان، فراهم کردن امکان دریافت درمان ثابت و پایدار برای حداقل ۹۰ درصد از بیماران و کاهش بار عفونت ویروسی به کمتر از ۲۰۰ در حداقل ۹۰ درصد از مبتلایان را بعنوان ۳ هدف عمده حوزه سلامت برای پیشگیری از گسترش عفونت و مرگ و میر و ناتوانی بیماران برشمرد.  

معاون بهداشتی دانشگاه نیز با اشاره به مشارکت فعال داوطلبان سلامت در همه برنامه های سلامت، از جذب حدود ۱۰ هزار داوطلب سلامت در دانشگاه زاهدان خبر داد و افزود: مشارکت در طرح‌های واکسیناسیون، شناسایی مادران باردار، برگزاری ایستگاه‌های سلامت، تغذیه، همکاری بهورزان در مناطق روستایی و... نیز از دستاوردهای داوطلبان سلامت است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: