کد خبر: ۲۳۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 24
بازار دارویی عراق، بازار بزرگی است و ظرفیت این را دارد تا شرکت‌های تولید کننده ما بتوانند از آن استفاده کنند، ما در این سفر سعی می‌کنیم موانع را رفع کنیم تا شرکت‌ها بتوانند راحت تر در عرصه صادرات دارو و تجهیزات به این کشور فعالیت کنند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: واردات دارو در عراق بیش از داروی مصرفی ایران است و شرکت‌های تولید کننده ایرانی می‌توانند از این ظرفیت برای افزایش صادرات استفاده کنند.

به گزارش شفاآنلاین، مهدی پیرصالحی، اظهار کرد: سفر به عراق به منظور مذاکره با وزارت بهداشت و معاونت دارویی این کشور و برای پیگیری تفاهم نامه‌های منعقد شده در گذشته صورت گرفت.

وی افزود: تسهیل فرایند ثبت و رجیستری دارو<medicine> و تجهیزات پزشکی تولید داخل برای صادرات به کشور عراق در این سفر دنبال خواهد شد و امیدوارم بتوانیم تفاهم‌نامه جدید دیگری نیز در این سفر منعقد کنیم.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: عراق ظرفیت مناسبی برای صادرات دارو و تجهیزات دارد، چرا که حجم واردات دارو در عراق بیش از داروی مصرفی ایران است، اما با توجه به سخت گیری های دولت عراق در مورد ثبت داروها، میزان صادرات ما به این کشور ۱۵ میلیون دلار است که به دنبال افزایش آن هستیم.

وی گفت: بازار دارویی عراق، بازار بزرگی است و ظرفیت این را دارد تا شرکت‌های تولید کننده ما بتوانند از آن استفاده کنند، ما در این سفر سعی می‌کنیم موانع را رفع کنیم تا شرکت‌ها بتوانند راحت تر در عرصه صادرات دارو و تجهیزات به این کشور فعالیت کنند. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: