کد خبر: ۲۲۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 09
از مهمترین عوامل برای تثبیت کاهش وزن آن است که میزان و نحوه غذا خوردن خود را بتوانید پس از پایان رژیم نیز تحت کنترل داشته باشید
شفا آنلاین>سلامت>واقعیت آن است که تغییرات رفتاری ایجاد شده در طی دوره کاهش وزن اگر ثابت بمانند باعث می شوند تا شما درتثبیت وزن خود موفق باشید. این تغییرات رفتاری می تواند تحت تاثیر عوامل بیرونی و نیز درونی تغییر نمایند. از مهمترین عوامل برای تثبیت کاهش وزن<Weight loss stabilization> آن است که میزان و نحوه غذا خوردن خود را بتوانید پس از پایان رژیم نیز تحت کنترل داشته باشید.

به گزارش شفا آنلاین:متاسفانه خیلی از افراد کاهش وزن یافته در این مورد ناموفق هستند که این می تواند حتی به نوع رژیم به کار گرفته شده نیز مرتبط باشد به طوری که افرادی که از رژیم های بسیار محدود شونده استفاده می نمایند و کاهش وزن شدیدی را نیز در مدت زمان کوتاهی تجربه می نمایند، معمولا در ادامه این رفتار ایجاد شده ناموفق هستند زیرا در دورانرژیم بسیار فرسوده می گردند و با اتمام رژیم دچار ولع شدید منجر به پر خوری می شوند .

مطالعات انجام شده حاکی از آنست که بیش از 90 در صد افراد موفق در تثبیت وزن، تغییراتی که در غذای دریافتی خود ایجاد نموده اند را در طولانی مدت حفظ می نمایند.

نکته دیگر در امر موفقیت در تثبیت کاهش وزن آنست که اگر شما با رژیم های غذایی بسیار محدود شونده وزن خود را کم نمایید و تلاشی در جهت افزایش فعالیت بدنی نداشته باشید، در زمان تثبیت ریسک عدم موفقیت شما به مراتب بیشتر خواهد بود. افرادی که حتی در دوران رژیم کاهش وزن ورزش را انجام می دهند، ولی پس از کاهش وزن از ادامه ورزش به هر دلیلی سرباز می زنند، به سرعت به وزن اولیه باز می گردند.

مطالعات انجام شده نشان داده اند که حدود 95 درصد افراد موفق در تثبیت وزن، ورزش و فعالیت بدنی را در طی دوران رژیم و پس از آن نیز به طور مداوم انجام می دهند. جالب آن که بیشتر این افراد نیز پیاده روی را به عنوان ورزش غالب در برنامه روزانه خود دارند، لذا این بهانه که شما وقت رفتن به ورزشگاه ها برای انجام ورزش را ندارید، قابل قبول نخواهد بود چرا که شما می توانید با یک ساعت پیاده روی در روز وزن کاهش یافته خود را تثبیت نمایید.

پزشک آنلاین
دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: