کد خبر: ۲۲۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 29
استان تهران در صدر پرونده‌های قصور پزشکی و آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین کمترین قصور پزشکی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی است
شفاآنلاین>سلامت> دکتر احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: استان تهران در صدر پرونده‌های قصور پزشکی و آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین کمترین قصور پزشکی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی است.

به گزارش شفاآنلاین، در مجموع رسیدگی‌های انجام شده در این مدت زمانی، بالاترین آمار مربوط به رشته زنان و زایمان با هزار و ۳۴۴ مورد است که از این تعداد ۴۸۷ مورد محکوم و ۸۵۷ مورد تبرئه شده اند.

جراحی عمومی سه هزار و ۱۰۹ مورد که ۵۷۴ مورد محکوم و ۵۳۵ مورد تبرئه شده اند، رشته دندان پزشکی ۱۰۳۷ مورد که ۶۲۱ مورد محکوم و ۴۱۶ مورد تبرئه شده اند. همچنین رشته پزشک(Doctor) عمومی ۷۷۰ مورد که ۵۳۹ مورد محکوم و ۲۳۱ مورد تبرئه و در رشته ارتوپدی ۶۷۹ مورد که ۲۱۹ مورد محکومیت و ۴۶۰ مورد تبرئه شده اند.

در ۱۱ ماهه سال ۹۷، آمار(statistics) کمیسیون‌های پزشکی قانونی، 26 هزار و ۸۲۶ مورد است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۴۹ مورد مربوط به کمیسیون‌های پزشکی قانونی و ۴ هزار و ۷۱۲ مورد مربوط به کمیسیون‌های روان پزشکی بوده است. آمار قصور پزشکی در این مدت ۸ هزار و ۵۶۵ مورد بوده که از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۸ مورد تبرئه و ۳ هزار و ۹۱۷ مورد محکوم شده اند؛ همچنین پرونده‌هایی که منجر به فوت شده هزار و ۹۴۹ مورد بوده است که ۹۲۵ مورد محکومیت و هزار و ۲۴ مورد تبرئه شده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: