کد خبر: ۲۲۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 21
هر سال پیش از فرارسیدن سال جدید گروه هنر درمانی به بیمارستان محک آمده و تئاترهایی را با موضوع آب، باد، خاک و آتش برای کودکان مبتلا به سرطان اجرا می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان فوق تخصصی محک، همچون دیگر همسالان خود، آماده برگزاری جشن های نوروزی و حلول سال نو هستند.

به گزارش شفاآنلاین، بهار با آمدنش همه جا را زیباتر می‌کند. محک هم با چیدن سفره هفت سین، نواختن موسیقی‌های شاد و نمایش تئاترهای آموزنده و امیدبخش و حضور حاجی فیروز فضای زیبا و شادی را در روزهای آغازین سال جدید برای کودکان مبتلا به سرطان<Cancer> فراهم می‌کند تا آنها بتوانند با انرژی و امید بیشتری نسبت به آینده مراحل درمان خود را پشت سر بگذرانند.

مؤسسه محک به پشتوانه کمک‌های مردمی و با حمایت همه‌جانبه از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان همواره تلاش می‌کند تا فرزندانش در مسیر درمان کودکی‌شان را از یاد نبرند و همراه با اعضای خانواده‌شان برای رسیدن به روزهای سلامتی با بیماری مبارزه کنند.


بهناز آسنگری مدیر واحد خدمات حمایتی محک در خصوص برپایی جشن نوروز برای کودکان مبتلا به سرطان، گفت: هر سال پیش از فرارسیدن سال جدید گروه هنر درمانی به بیمارستان محک آمده و تئاترهایی را با موضوع آب، باد، خاک و آتش برای کودکان مبتلا به سرطان اجرا می‌کنند.

وی افزود: آخرین چهارشنبه سال نیز پس از اجرای نمایش با موضوع آتش کودکان از روی بوته‌های کوچک آتش که به همت واحد خدمات حمایتی در فضای خارجی بیمارستان تعبیه شده، می‌پرند و این روز را جشن می‌گیرند. پس از آن با ورود حاجی فیروز به بخش‌های بستری بیمارستان سفره‌های رنگارنگ هفت‌سین چیده می‌شود. علاوه بر این در روزهای پایان سال ساعاتی در دنیای بازی هم به کودکان محک اختصاص می‌یابد تا کودکان بتوانند در روزهای درمان سرطان کودکی را از یاد نبرند.

مدیر واحد خدمات حمایتی محک با مرور خاطرات هر سال در آستانه نوروز ادامه داد: پس از تحویل سال نو، گروه موسیقی درمانی با نواختن آهنگ‌های محلی در کنار کودکان مبتلا به سرطان حضور پیدا کرده و با آنها آوازهای امیدبخش و شاد را تمرین می‌کنند.


آسنگری با اشاره به اهمیت سپری کردن نوروز در خانه و در کنار دیگر اعضای خانواده برای کودکان مبتلا به سرطان، افزود: در بیمارستان محک توصیه می‌شود کودکان سال نو را در خانه و در کنار اعضای خانواده آغاز کنند تا در طول سال بتوانند با انرژی بیشتری به مبارزه با سرطان بپردازند. به همین خاطر بسیاری از آنها برای مدتی بیمارستان را ترک و به خانه می‌روند و پس از تعطیلات دوباره باز می‌گردند. معمولاً در این روزها دو بخش آنکولوژی و یک بخش شیمی درمانی<Chemotherapy> سرپایی دایر است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما محک همواره برای کودکانی که نمی‌توانند بیمارستان را ترک کنند برنامه‌های شاد مختلفی را به صورت روزانه تدارک دیده است. این برنامه‌ها تا روز سیزدهم فروردین ادامه دارد.

مدیر واحد خدمات حمایتی محک در پایان گفت: محک همواره با ایجاد فضایی شاد و ارائه شایسته‌ترین خدمات درمانی و حمایتی مطابق با استانداردهای جهانی می‌کوشد تا در راستای ارتقای کیفیت زندگی کودکان مبتلا به سرطان گام بردارد. این مؤسسه باور دارد که با مشارکت تمامی نیکوکاران این سرزمین می‌تواند روزهای سخت درمان سرطان را کوتاه‌تر و اثربخش‌تر کند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: