کد خبر: ۲۲۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 20
با پرخوری و افراط در استفاده از مواد مختلف غذایی خود را دچار سوء تغذیه نکنید، از مواد غذایی و مکمل‌های با کیفیت استفاده کنید، انجام آزمایش، تست بدنی و همچنین چکاب کلی می‌تواند کمک خوبی برای تنظیم رژیم غذایی باشد
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه گفت: ورزشکاران باید در طول دوران ورزش برنامه غذایی خاصی داشته باشند تا به خواسته خود برسند.

به گزارش شفاآنلاین،الهام نوروزی متخصص تغذیه ، درباره تغذیه ورزشکاران اظهار کرد: ورزشکاران برای رسیدن به تناسب اندام و عضلانی شدن بدنشان باید برنامه غذایی خاصی داشته باشند؛ آنها باید غذا‌های روزانه را حداقل در پنج وعده میل کنند، غذا را خیلی داغ و یا خیلی سرد نخورند، غذا را خوب بجوید تا هضم آن را در معده<Stomach> آسان شود.

این متخصص تغذیه گفت: ورزشکاران باید از خوردن قسمت‌های سوخته غذا، چربی، غذا‌های خیلی چرب، پر روغن و همچنین از خوردن کره زیاد اجتناب کنند، این افراد از مصرف غذا‌های سرخ شده و به طور کلی سرخ کردنی باید بپرهیزند، در خوردن شیرینی جات و مواد قندی افراط نکنند و تلاش خود را به کار گیرند که  مواد پروتئینی حداقل در سه وعده غذایی گنجانده شود.

ضرورت کنترل حجم موادغذایی هر وعده 

وی ادامه داد: دقت کنید تا کربوهیدرات‌ها به میزان کافی در رژیم غذایی<diet> گنجانده شود، حجم موادغذایی هر وعده را کنترل کنید، بدن روزانه نیاز به انواع ویتامین‌ها دارد، لذا باید از مواد حاوی ویتامین به میزان کافی استفاده کنید، در طول روز، هفته و ماه باید از رژیم‌های متنوع و کامل در قالب غذا‌هایی که بیشتر باب میلتان است، استفاده کنید.

نوروزی افزود: مواد غذایی را برای وعده‌های روزانه در محیط مناسب نگهداری کنید، به میزان کافی آب بنوشید (میزان کافی آب را براساس رنگ ادرار که باید بی رنگ باشد، بسنجید)، با وجودیکه تغذیه در قبل و بعد از تمرین بسیار مهم است، اما باید بدانید که با فاصله کوتاه قبل و یا بلافاصله بعد از تمرین وعده‌های اصلی غذا را نخورید.

از مواد غذایی و مکمل‌های با کیفیت استفاده کنید

این متخصص تغذیه تشریح کرد:  با پرخوری و افراط در استفاده از مواد مختلف غذایی خود را دچار سوء تغذیه نکنید، از مواد غذایی و مکمل‌های با کیفیت استفاده کنید، انجام آزمایش، تست بدنی و همچنین چکاب کلی می‌تواند کمک خوبی برای تنظیم رژیم غذایی باشد.

وی یادآوری کرد: تعیین وضعیت بدن و اندازه گیری مستمر چربی شما را در برنامه ریزی غذایی کمک می‌کند؛ هیچگاه برنامه غذایی مطلق و ثابتی را دنبال نکنید، سعی کنید رژیم غذایی را متناسب با فعالیت روزانه تنظیم کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: