کد خبر: ۲۲۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 13
اولین رتبه در حوزه پرونده‌های حقوقی و بازرسی مربوط به دارو بوده که از ۳۸ مورد در سال ۹۶ به ۱۰۰ مورد رسیده است، این تعداد در حوزه تجهیزات پزشکی از ۱۳ به ۱۶ مورد و در حوزه مواد غذایی آشامیدنی از ۳۰ به ۷۰ مورد رسیده است
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، گفت: تمامی موارد تبلیغات غیرمجاز فرآورده‌های غیر قانونی رصد و از سوی مراجع ذی صلاح پیگیری و برخورد می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین ، شهریار اسلامی تبار، در کارگاه آموزشی پیگیری «دعاوی در نظام قضائی و شبه قضائی»، اظهارداشت: جلد اول مجموعه کامل قوانین و مقررات حقوقی سازمان غذا و دارو<medicine> تهیه شده است که در پایان این کارگاه رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به گزارش عملکرد اداره بازرسی سازمان غذا و دارو در سه سال گذشته، افزود: با توجه به حساسیت بیشتر در حوزه بازرسی روی محصولات سلامت محور، میزان پرونده‌هایی که منجر به ارائه نظریه حقوقی شده، افزایش یافته است.

مدیرکل حقوقی و بازرسی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این سازمان در بین بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی، جز معدود مراجعی است که فعالیت‌های خود را در حوزه بازرسی آسیب‌شناسی می‌کند، ادامه داد: در سال ۹۶ تعداد پرونده‌ها ۲۳۰ مورد بود که این تعداد در سال ۹۷ به ۴۰۰ مورد پرونده حقوقی و نظریه حقوقی رسیده است.

وی با اشاره به فراوانی پرونده‌های حقوقی در اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: اولین رتبه در حوزه پرونده‌های حقوقی و بازرسی مربوط به دارو بوده که از ۳۸ مورد در سال ۹۶ به ۱۰۰ مورد رسیده است، این تعداد در حوزه تجهیزات پزشکی از ۱۳ به ۱۶ مورد و در حوزه مواد غذایی آشامیدنی از ۳۰ به ۷۰ مورد رسیده است.

اسلامی‌تبار با تاکید بر اینکه قاچاق و تقلب در حوزه محصولات سلامت محور روند افزایشی داشته است، گفت: در سال ۹۷، بیش از ۸۰ هزار مورد بازرسی از تمامی استان‌های کشور صورت گرفته است که منجر به کشف ۶ هزار مورد پرونده تخلف کالای غیرمجاز<illegal> با ارزش ریالی ۳۰ میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری کارگاه آموزشی، رسیدگی قضائی و شبه قضائی به پرونده‌های حوزه سلامت است، افزود: براین اساس در نظر داریم بین تخلف، شبه جرم و جرم، تمیز قائل شده و با آسیب‌شناسی پرونده‌ها به سمت کاهش تخلفات پیش برویم.

اسلامی تبار، یکی از دستاوردهای این اداره کل را مصوبه خرداد مجلس شورای اسلامی در حوزه تبلیغات غیر مجاز دانست و گفت: در حال حاضر تمامی موارد تبلیغات غیر مجاز فرآورده‌های غیر قانونی، رصد و از سوی مراجع ذی صلاح پیگیری و برخورد می‌شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار