کد خبر: ۲۲۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 12
یکی از شرکت کنندگان در برنامه «کودک شو» درباره نحوه تحقیق کردن مادرشوهرش درباره او، داستانی را تعریف کرد که به سرعت در شبکه های اجتماعی و سایت ها بازنشر شد
 شفا آنلاین>اجتماعی> یکی از شرکت کنندگان در برنامه «کودک شو» درباره نحوه تحقیق کردن مادرشوهرش درباره او، داستانی را تعریف کرد که به سرعت در شبکه های اجتماعی و سایت ها بازنشر شد. این خانم در این ویدئو می گوید: «مادر شوهر من می خواسته قبل از این که برای خواستگاری پا پیش بذاره، اول من رو ببینه.

به گزارش شفا آنلاین:به خاطر همین یک روز میاد تو کوچه مون و از صبح کشیک میده. منم همون روز که برای خرید رفتم بیرون، متوجه شدم که یک خانم دنبال منه. متاسفانه فکر کردم شاید کیف دزدی باشه یا ... بنابراین رفتم تو پاساژ و زنگ زدم به 110. پلیس اومد و اون خانم گفت که قصد بدی نداشتم و می خواستم عروس آینده ام رو ببینم. بعدش هم که من متوجه شدم اشتباه کردم، عذرخواهی و بعدش هم ازدواج کردم...». حالا این سوال پیش می آید که آیا این شیوه تحقیق از خواستگار<Investigate the suitcase> درست است یا خیر؟
 

   بدون شک تحقیق از خواستگار ضروری است
«تا می تونی چشماتو باز کن» ، «داستان یک عمر زندگیه، شوخی نگیر» ، «همسر، لباس نیست که اگه خوشت نیومد، عوضش کنی» و ... . این عبارات جملاتی است که دختر و پسرهای دم بخت، بارها و بارها از پدر و مادر، نزدیکان و افراد مختلف شنیده اند. عباراتی که بیانگر اهمیت موضوع ازدواج و انتخاب مناسب است. به دلیل همین اهمیت و ضرورت است که تحقیق در ازدواج از دیرباز مورد توجه و عنایت مردم ما بوده است. البته این تحقیق در گذشته به دلیل نبود پیچیدگی های امروزه و شناخت مناسب خانواده ها از همدیگر، به شکل ساده ای صورت می گرفت اما امروزه ضرورت تحقیق در ازدواج بیش از گذشته احساس می شود زیرا با رشد پدیده شهرنشینی و  پیچیده شدن روابط اجتماعی و به دنبال آن نبود شناخت صحیح خانواده ها از یکدیگر، نگرانی خانواده ها در زمینه ازدواج افزایش یافته و گاهی حتی با ترس همراه است. موضوعی که در رفتار مادر شوهر خانم شرکت کننده در برنامه «کودک شو» نیز صورت گرفته است و می تواند بیانگر نوعی نگرانی و دلواپسی به دلیل نبود شناخت درست و کافی باشد.
   روش های مرسوم تحقیق بهتر است
با این حال و ضمن توجه به نگرانی این مادر شوهر که قابل تامل است اما به نظر می رسد روش به کار گرفته شده توسط او مناسب نیست زیرا با مسائلی همراه است و ضمن ورود بیش از حد به حریم خصوصی دیگران، باعث ایجاد سوءتفاهماتی نیز می شود. باید توجه داشت که این روش تحقیق،  بسیار ناکافی است و به نظر می رسد روش های مرسوم از جمله تحقیق از همسایه ها، محل کار، محل تحصیل و دوستان مناسب تر و نتایج بهتری هم داشته باشند.خراسان


نویسنده : دکتر هادی غلام محمدی| مشاور خانواده
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: