کد خبر: ۲۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 18
شفا آنلاین-مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماع با اشاره به ضرورت بازنگری در بسته خدمات بیمه تکمیلی گفت: در حال حاضر بیمه‌های تکمیلی بخشی از خدمات بیمه پایه را پوشش می‌دهند که این خدمات در تعریف بیمه مکمل مازاد دیده شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر خلیل اهوازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ضرورت بازنگری در نحوه ارائه خدمات بیمه تکمیلی اظهار کرد: بخشی از اعمال حیاتی هستند که هنوز از تعهد بیمه‌ها خارج هستند. ‌از آنجایی که این اعمال، جدید و برخی پرهزینه هستند باید منابع مالی لازم برای پوشش آنها تامین شود، سپس سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تامین اجتماعی بر اساس تامین منابع، بتدریج خدماتی را که لازم و ضروری تلقی می‌شوند با ملاحظه کارآیی و اثربخشی وارد تعهدات بیمه‌ای ‌می‌کند.

وی ادامه داد: در قانون بیمه همگانی کشور مصوب سال 73 آمده است هرآنچه که در تعهد بیمه‌های پایه نیست جزو خدمات بیمه تکمیلی باشد.

وی افزود: این تعریف از سال 74 اجرایی شد، در این مدت تعداد زیادی از خدمات، از بیمه تکمیلی جدا و به بیمه پایه اضافه شد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به عنوان مثال تعویض مفاصل بتازگی وارد تعهدات بیمه پایه شده است و قبلا جزو خدمات لوکس بود،‌ اظهار کرد: با این حال هنوز اعمال حیاتی هستند که از تعهد بیمه‌ها خارج‌اند.

اهوازی تاکید کرد: ‌از آنجایی که این اعمال، جدید و برخی پرهزینه هستند باید منابع مالی لازم برای پوشش آنها دیده شود و سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تامین اجتماعی بر اساس تامین منابع، بتدریج خدماتی را که لازم و ضروری تلقی می‌شوند با ملاحظه کارآیی، اثربخشی و محاسبه هزینه و فایده وارد تعهدات خود ‌کنند.

وی با بیان اینکه در این میان مشکل موجود بر سر تعاریف و مرزبندی ارائه خدمات است گفت: "بیمه‌های تکمیلی" در کشور ما در حیطه " بیمه‌های مکمل مازاد" کار می‌کنند، در حالی که باید خدماتی را پوشش دهند که در تعهد بیمه پایه نیست. به عنوان مثال اگر پیوند قلب در تعهد بیمه پایه نبود، بیمه تکمیلی باید آن را پوشش دهد. یا اگر فلان داروی سرطانی در تعهد بیمه پایه نبود بیمه تکمیلی آن را تقبل کند.

اهوازی ادامه داد:‌ از سوی دیگر بر اساس تعاریف بیمه تکمیلی مازاد، خدمات لوکس بیمه پایه را پوشش می‌دهد. به عنوان مثال اگر تعهد بیمه پایه اتاق سه تخته باشد، ولی بیمار اتاق یک تخته بخواهد و بیمه مازاد داشته باشد، می‌تواند مابه‌التفاوت را بپردازد و از آن استفاده کند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این در حالی است که اکنون بیمه‌های تکمیلی بخشی از خدمات بیمه پایه را پوشش می‌دهند که این خدمات در تعریف بیمه مکمل مازاد دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در تعاریف بیمه‌ها تداخل ایجاد شده است گفت: با توجه به تعریفی که در ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه آمده است، اگر دولت در آینده نزدیک این تعاریف و مرزبندی‌ها را مشخص و اصلاح کند، شاید این مشکلات حل شود و بیمه‌ها سرجای خود قرار بگیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: