کد خبر: ۲۲۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 27
واقعیت این است که با وجود تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی، اما هنوز مشکل نقدینگی داروخانه‌ها و صنعت دارو و تجهیزات پزشکی پابرجاست
شفاآنلاین>سلامت> پیر صالحی گفت: ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی به طور کامل به دست صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی نرسیده است و وزیر بهداشت قول دادند  با دانشگاه‌هایی که پول را در ردیف دارو و تجهیزات پزشکی صرف نکردند برخورد قاطعی کنند.
 
به گزارش شفاآنلاین، ۴ ماه پیش قول پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داده شد و در نهایت پس از ۲ ماه تاخیر پول به دست بیمه(Insurance) سلامت رسید، اما به نظر می‌رسد که نیمی از این پول که تاکنون تخصیص پیدا کرده به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نرسیده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در هزینه کرد آن درست عمل نکردند.

پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو  درباره تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی و نرسیدن آن به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: واقعیت این است که با وجود تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی، اما هنوز مشکل نقدینگی داروخانه‌ها و صنعت دارو و تجهیزات پزشکی پابرجاست.

وی ادامه داد: نیمی از ۵۰۰ میلیون یورو صندوق توسعه ارزی به بیمه سلامت تخصیص پیدا کرده و تخصیص این پول کامل نبوده است و متاسفانه از همین  مقداری که از ۵۰۰ میلیون یورو تخصیص پیدا کرده هم شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی استفاده کامل نکردند و پول به دست صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی به طور کامل نرسیده است.

برخورد وزیربهداشت با انحراف ۵۰۰ میلیون یورو در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس سازمان غذا و دارو درباره اینکه چه تدبیری برای این موضوع اندیشیده شده تا پول به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی برسد، گفت: من گزارش این موضوع را خدمت وزیر بهداشت دادم و وزیر هم قول دادند اگر ردیف ۵۰۰ میلیون یورو دارو (medicine)و تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در محل خود هزینه نشده باشد با دانشگاه‌هایی که پول را در ردیف دارو و تجهیزات پزشکی صرف نکردند برخورد قاطعی کنند.

پیرصالحی تصریح کرد: این ۵۰۰ میلیون یورو برای حل چالش نقدینگی دارو و تجهیزات پزشکی نشان دار شده بود و فکر می‌کنیم اگر این پول به طور کامل در اختیار صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی قرار بگیرد بخشی از مشکلات البته نه به طور کامل در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به طور موقت حل شود.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: پیگیر هستیم تا هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود و با گزارشی که به وزیربهداشت دادیم امیدواریم تا با دانشگاه‌هایی که ۵۰۰ میلیون یورو را در مسیر دیگری به جز دارو و تجهیزات پزشکی هزینه کردند، برخورد جدی شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: