کد خبر: ۲۲۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 13
افرادی که تا به حال ورزش نکرده‌اند‌ یا مدت زیادی از ورزش کردن آن ها می‌گذرد باید به ‌تدریج فعالیت ورزشی خود را آغاز کنند. علاوه براین، حرکات ورزشی باید متناسب با توان فیزیکی فرد انتخاب شود
شفا آنلاین>سلامت>آسیب های ورزشی در بسیاری از موارد اجتناب‌ناپذیر هستند حتی اگر فرد تکنیک و شکل درست حرکات ورزشی را رعایت کند اما خوشبختانه ‌می‌توان احتمال بروز این آسیب‌ها را با رعایت چند نکته کلیدی به حداقل رساند.

اصول و تکنیک ورزش کردن را بیاموزید
به گزارش شفا آنلاین:هر یک از رشته‌های ورزشی دارای اصولی است که به صورت تخصصی برای آن رشته طراحی شده‌اند. افراد باید قبل از انجام حرکات با این اصول آشنا باشند.

بدون آمادگی ورزش نکنید
افرادی که تا به حال ورزش نکرده‌اند‌ یا مدت زیادی از ورزش کردن<Exercise> آن ها می‌گذرد باید به ‌تدریج فعالیت ورزشی خود را آغاز کنند. علاوه براین، حرکات ورزشی باید متناسب با توان فیزیکی فرد انتخاب شود. اگر بدن به ورزش عادت ندارد، می‌توان حرکات را از ست‌های 6 تایی شروع کرد و به‌تدریج آن ها را در جلسات بعد به ست‌های 8 تایی، 10 تایی، 12 تایی و 15 تایی رساند.

آرنج و زانو را قفل نکنید
یکی دیگر از اصول مهم در ورزش، خودداری از قفل کردن مفاصل آرنج و زانو ست. زمانی که این مفاصل را در حالت صاف و قفل شده نگه می‌دارید، فشاری مضاعف بر مفصل وارد می‌کنید. حال اگر در همین حالت به انجام حرکات ورزشی بپردازید، فشار وارد شده بر مفصل و خطر آسیب‌دیدگی را چند برابر افزایش می‌دهید. برای جلوگیری از این وضعیت، باید حرکات ورزشی را با مقداری خمیدگی در آرنج و زانو انجام دهید.

مچ خود را نشکنید!
در انجام حرکات ورزشی، محور حرکتی مفاصل را نباید از حالت طبیعی خارج کرد. برای مثال خیلی اوقات افراد هنگام بلند کردن وزنه یا گرفتن بندهای TRX، مچ خود را به اصطلاح می‌شکنند و به داخل خم می‌کنند. این کار در طولانی‌مدت با آسیب مفصل مچ همراه خواهد شد. برای جلوگیری از این آسیب، می‌توان از دستکش‌ها‌ی مخصوصی استفاده کرد که دور مچ را با کش ضخیم می‌پوشانند و به ثابت ماندن آن در حالت طبیعی کمک می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: