کد خبر: ۲۲۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 10
استفاده از چنین الفاظی توسط رئیس جمهور خطاب به جامعه پزشکان موجب زیر سوال بردن و ناسپاسی نسبت به خدمات آن ها است
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه رئیس جمهور نباید از چنین الفاظ ناشایستی نسبت به پزشکان استفاده کند، گفت: رئیس جمهور برای زیر سئوال بردن زحمات پزشکان از کادر درمان عذرخواهی کند.

به گزارش شفاآنلاین، زهره الهیان نماینده مردم تهران در دوره هشتم مجلس،  با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مجلس در خصوص اعمال پزشکان در داخل و خارج از کشور، افزود: صحبت‌های رئیس جمهور در مورد پزشکان موجب مکدر شدن خاطر جامعه پزشکی شده است. پزشکان همواره در خدمت مردم بوده‌اند و استفاده از اینگونه تعابیر نسبت به آنان بسیار ناشایست است.

وی با بیان اینکه پزشکان شبانه روز خود وقف بیماران می‌کنند، عنوان کرد: استفاده از چنین الفاظی توسط رئیس جمهور خطاب به جامعه پزشکان موجب زیر سوال بردن و ناسپاسی نسبت به خدمات آن ها است.

این متخصص با بیان اینکه رئیس جمهور در این جایگاه نباید از چنین الفاظی استفاده کند،  تصریح کرد: هرچند این صحبت‌ها چیزی از شأن و جایگاه پزشکان نمی‌کاهد اما اینگونه صحبت کردن درباره یکی از مهم ترین قشرهای جامعه در شان یک رئیس جمهور<President> نیست.

الهیان اظهار داشت: بهتر است رئیس‌جمهور در گفتار خود تجدید نظر کرده و به خاطر اظهاراتش نسبت به جامعه پزشکی<Medical Society> از کادر درمان عذرخواهی کند.

وی با بیان اینکه ایجاد تقابل میان پزشک و پرستار امری بسیار غلط است، عنوان کرد: این دو گروه همواره در کنار یکدیگر به مردم خدمت کرده اند و ایجاد تقابل میان آن ها با بازگو کردن چنین سخنانی به ضرر جامعه پزشکی و مردم است.

این متخصص خاطرنشان کرد: رئیس جمهور با سخنانش زحمات پزشکان را زیر سوال برده و لازم است که از جامعه پزشکی عذرخواهی کند.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: