کد خبر: ۲۲۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 05
مصرف انواع سبزیجــــات ماننــــد اسفناج، کلـــم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ علاوه بر کمک به‌درمان کبد چرب، می تواند برای کاهش وزن نیز موثر باشد
شفاآنلاین>سلامت>یکی از بیماری های شایع به اصطلاح امروزی، بیماری کبد چرب است. به گفته کارشناسان، این بیماری به‌ دلیل انباشته شدن چربی در سلول ‌های کبد به ‌وجود می‌آید و از آنجا که کبد چرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن در اولویت قرار می گیرد. چرا که تجمع چربی، کبد را در برابر انواع مشکلات و‌التهاب‌‌‌ها، آسیب‌پذیرتر می ‌کند. 

به گزارش شفاآنلاین،درمان اولیه‌ کبد چرب<Fatty Liver> ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و ورزش است. البته بسیاری از افراد برای درمان‌ های بیشتر باید به پزشک مراجعه کنند. درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی و استفاده از میوه ها و سبزیجات مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی ترین آنها تقویت سیستم ایمنی بدن و‌افزاش مقاومت در برابر بیماری هاست. 

مصرف انواع سبزیجــــات ماننــــد اسفناج، کلـــم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ علاوه بر کمک به‌درمان کبد چرب، می تواند برای کاهش وزن نیز موثر باشد. لیلا مشکاتی، کارشناس ارشد و عضو انجمن گیاهان دارویی درباره این بیماری به خواص برخی از‌میوه ها و سبزیجات که در پیشگیری و کمک به‌درمان کبد چرب موثر است،  اشاره می کند.  

    لیمو: لیمو سرشار از ویتامین C است و در قالب یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، از همین رو مصرف آن قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب‌دارد.

      گریپ فروت: گریپ فروت نیز مانند لیمو ترش جزو میوه های دوستدار کبد است به طوری که این میوه حاوی آنزیمی است که باعث تحریک کبد شده و‌چربی ها و توکسین ها را دفع می کند، پس از خوردن آن غافل نشوید. نکته مهم در خصوص این میوه اینکه اگر در حال مصرف داروی خاصــــی هستید، قبــــل از مصـــرف گریپ‌فروت با پزشکتان مشورت کنید.

      توت ها: توت ها یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می روند. این نوع میوه ها غنی از‌آنتی‌اکسیدان است و کبد را ترمیم می کند. برای دفع چربی<Fat> از سلول های کبد، از انواع توت ها استفاده کنید.

      انواع كلم: كلم ها دارای خاصيت سم زدايی قوی برای كبد بوده و دارای موادی هستند كه بعضی سموم را در بدن خنثی می كنند. همچنين باعث می شــــونـــــد كبد آنزيم هايی را توليد كنــــد كــــه بــــرای انجام فرآيند سم زدايی لازم‌هستند.

      سیر: سیر در بسیاری از رژیم‌های غذایی ماده‌ای پر مصرف بوده و برای بیماران کبد چرب بسیار مفید‌است. مطالعه‌ ای نشان داده مصرف سیر می ‌تواند به‌کاهش وزن و چربی در مبتلایان به بیماری کبد چرب کمک زیادی کند.اصفهان زیبا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: