کد خبر: ۲۲۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 30
اسپلینت پس از پایان عمل جراحی بینی روی بینی گذاشته می شود و یک هفته پس از عمل برداشته می شود
شفا آنلاین>سلامت>اسپلینت بینی یا گچ بینی در واقع یک آتل پلاستیکی میباشد که از بینی شما محافظت می کند و به استخوان و غضروف های بینی کمک می کند تا زمان ترمیم از جایشان تکان نخورند. اسپلینت پس از پایان عمل جراحی بینی روی بینی گذاشته می شود و یک هفته پس از عمل برداشته می شود.

به گزارش شفا آنلاین:در این یک هفته باید احتیاط کنید اسپیلینت <Spinline>خیس نشود. خیس شدن اسپیلینت باعث شل شدن آن می شود و ممکن است نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار بدهد پس در این مدت از حمام خودداری نمایید یا اگر اصرار بر حمام دارید گردن به پایین مورد شستشو قرار گیرد.

اگر اسپلینت خیس شود پوست بینی دچار خارش و سوزش می گردد و در این یک هفته تحمل اسپلینت برایتان سخت خواهد شد. همچنین ممکن است که اسپلینت شل شود و قبل از پایان یک هفته از روی بینی جدا شود.

مش یا تامپون از جنس گاز استریل می باشد و پس از آغشته شدن به پماد تتراسایکلین بعداز جراحی در داخل بینی به منظور جلوگیری از خونریزی قرار می گیرد.

تامپون یا مش بعد ازسه روز از جراحی توسط خود بیمار از بینی خارج می شود.اندازه تامپون گذاشته شده در بینی بیمار بسیار کوتاه می باشد و بیمار نباید از خارج نمودن تامپون توسط خودش احساس نگرانی کند. این نکته ایست که پس از عمل توسط پرستار به بیمار بازگو می گردد.

در زمانی که تامپون در بینی دارید،تنفس از طریق بینی مشکل است.به همین علت با دهانتان باید نفس بکشید.برای جلوگیری از خشکی دهان خوردن مایعات توصیه می شود.خونی شدن تامپون و ریختن روی پانسمان زیر بینی طبیعی و عادی می باشد مگر اینکه به طور مداوم باشد و خون از بینی به صورت قطره قطره چکه کند که در این صورت بیمار باید به پزشک خود مراجعه نماید.

در صورت عدم دسترسی به پزشک به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کند تا مشکل توسط پرستاران برطرف گردد.

پس از برداشتن تامپون نفس کشیدن راحت تر می شود،اما به علت وجود ورم،تنفس از طریق بینی تا یک هفته(تا برداشتن گچ بینی)مشکل است که با تجویز داروهای مورد نظر و استفاده از قطره بینی بیمار در تنفس کمی راحت تر می شود.

پزشک آنلاین
دکتر مسعود جعفری پور [ فلوشیپ فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: