کد خبر: ۲۲۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 21
امیدواریم با برگزاری اینگونه نشست ها، انتقال وجه و تامین مواد اولیه و قطعات یدکی در شرایط تحریم، با مشکلی مواجه نشود، این موضوع را با دقت رصد کرده و پیگیر هستیم تا فرآیند تامین اولیه، تجهیزات پزشکی و دارو با اختلالی مواجه نشود
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، از برگزاری کارگاه آموزشی برای دست اندرکاران حوزه تجهیزات پزشکی، برای نحوه تامین مالی و انتقال وجه بر اساس شرایط روز اتحادیه اروپا، خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، رضا مسائلی، در حاشیه نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و نمایندگان اتحادیه ها و انجمن های شرکت های تجهیزات پزشکی، گفت: در این نشست با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس، درخصوص انتقال وجه به خارج از کشور، فرآیندها و مشکلات صادرات تجهیزات پزشکی<Medical Equipment> و انتقال وجه به داخل کشور و همچنین تجربیات حوزه دارو در قالب پرسش و پاسخ، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

در ادامه این نشست، «سیمون تیبریوس فوندل» رئیس اتاق بازرگانی سوئیس و ایران، به تشریح کانال مالی اتحادیه اروپا در حوزه تجهیزات پزشکی پرداخت و گفت: ما متعهد هستیم در زمینه انتقال مالی و یافتن شیوه ها و کانال های انتقال مالی با ایران همکاری کنیم و این بار سوم است که به ایران دعوت شده ایم.

همانطور که می دانید بحث سوئیفت و قوانین سوئیفت که مربوط به صادرات و واردات کالا است، به صورت روزانه در حال تغییر است و این موارد، مشکلاتی هستند که با آن دست و پنجه نرم می کنیم. مسائل مربوط به سوئیفت، مشکلاتی را نیز برای برخی شرکت های تجهیزات پزشکی اروپایی ایجاد کرد که باعث شده همکاری های اقتصادی با ایران متوقف شود.

وی افزود: در واقع، این اتاق بازرگانی بنا دارد که یک سسیتم بلاک چین راه اندازی کند تا انتقال مالی بین دو کشور با سهولت انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی سوییس و ایران، ادامه داد: با توجه به اینکه وقوع یک بحران مالی را طی دو سال آینده پیش بینی می کنیم، لذا در صورت وجود این بحران با تکنولوژی بلاک چین هیچگونه مشکل یا عوارضی را در مورد انتقال مالی نخواهیم داشت. این تکنولوژی، فناوری است که نیاز به آموزش دارد. در واقع این سیستم انتقال مالی، به صورت شرکت به شرکت یا شخص به شخص است و این سیستم انتقال مالی در اتحادیه اروپا عملیاتی بوده و در حال اجرا است. همچنین از فواید این سیستم این است که مشکلات انتقال مالی را مرتفع می کند تا انتقال وجه با سهولت بیشتری انجام شود و مدارک انتقال مالی را نیز تضمین و پایش می کند.

در ادامه، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، تصریح کرد: تجهیزات پزشکی و محصولات سلامت<Health> محور در شمول تحریم ها نیست و وزارت بهداشت نیز در این زمینه برنامه های زیادی را طرح ریزی کرده تا بتواند در این شرایط، به مدیریت تحریم ها، انتقال وجه و فرآیند صادرات تجهیزات پزشکی پرداخته و انتقال وجه صادرکنندگان به داخل کشور را دنبال کند.

وی با اشاره به این نشست بیان کرد: امروز جلسه خوبی با روسای اتاق بازرگانی ایران و سوییس برگزار شد و در آن راهکارهای انتقال وجه، نحوه تعاملات مالی ایران و اتحادیه اروپا و اختصاصا کشور سوییس را دنبال کردیم.

مسائلی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری اینگونه نشست ها، انتقال وجه و تامین مواد اولیه و قطعات یدکی در شرایط تحریم، با مشکلی مواجه نشود، این موضوع را با دقت رصد کرده و پیگیر هستیم تا فرآیند تامین اولیه، تجهیزات پزشکی و دارو با اختلالی مواجه نشود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در خصوص امضای تفاهم نامه مشترک بین اداره کل تجهیزات پزشکی و اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس، گفت: در این نشست، تفاهم نامه همکاری به امضا رسید که در آن نحوه تعامل حوزه تجهیزات پزشکی در ماه های آینده تبیین شد.

وی ادامه داد: به موجب این تفاهم نامه، مقرر شد کارگاه های آموزشی برای تامین کنندگان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برگزار شود تا براساس این کارگاه ها، نحوه تامین مالی و انتقال وجه بر اساس شرایط روز اتحادیه اروپا انجام شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: