کد خبر: ۲۲۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 2019January 17
در حقیقت بانوانی که مادر، خواهر و یا دخترشان مبتلا به سرطان سینه است بایستی از سن ۳۵ سالگی شروع نسبت به انجام غربالگری سرطان سینه اقدام کنند چرا که تعیین مقدار خطر ابتلا به سرطان سینه در بین این گروه از زنان حایز اهمیت است
شفاآنلاین>سلامت>متخصص پزشکی اجتماعی گفت: سرطان سینه و سرطان دهانه رحم از سرطان‌های شایع در دوران سالمندی در بین بانوان است و برای تشخیص زودهنگام این بیماری‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد که کمک کننده است.

به گزارش شفاآنلاین، نرگس معتمدی  با اشاره به لزوم غربالگری برای تشخیص زودهنگام سرطان در بین زنان سالمند اظهار کرد:  توصیه می‌شود  همه افراد بالای ۴۰ سال هر سال یا دو سال یکبار به وسیله ماما یا پزشک معاینه شوند؛ بعد از ۵۰ سالگی نیز می‌توان هر دوسال یکبار به وسیله دستگاه ماموگرافی افراد را غربالگری کرد.

وی با تاکید به اینکه غربالگری در بین افرادی که سابقه خانوادگی دارند باید زودتر شروع شود، افزود: در حقیقت بانوانی که مادر، خواهر و یا دخترشان مبتلا به سرطان سینه است بایستی از سن ۳۵ سالگی شروع نسبت به انجام غربالگری سرطان سینه اقدام کنند چرا که تعیین مقدار خطر ابتلا به سرطان<Cancer> سینه در بین این گروه از زنان حایز اهمیت است.

متخصص پزشکی اجتماعی سرطان دهانه رحم را نیز از دیگر سرطان‌های شایع بین زنان سالمند دانست و گفت: جهت تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم به زنان متاهل بالای ۲۱ توصیه می شود حداقل هر سه سال پس از ازدواج تست پاپ اسمیر را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: عامل اصلی این سرطان یک ویروس شناخته شده است که عمدتا از طریق رفتار نامناسب جنسی، ازدواج زیر 16 سال، استعمال سیگار و قلیان فرد را درگیر می‌کند.ایمنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: