کد خبر: ۲۱۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۷ - 2019January 03
به جای میان وعده‌های مضر از انگور، توت فرنگی، تمشک و زغال اخته، به جای سودا از آب طعم دار، به جای چیپس سیب زمینی از انواع خانگی استفاده کنید
شفاآنلاین>سلامت>تغذیه سالم ارتباط تنگاتنگی با سلامتی انسان دارد و هر چیزی که با سلامتی انسان در ارتباط باشد دارای اهمیت است.

به گزارش شفاآنلاین، تغذیه سالم شامل خوردن موادی از گروه‌های غذایی مختلف است، مانند گوشت، تخم مرغ، لبنیات، میوه و سبزیجات<the vegetables>، غلات مانند نان و پاستا و چربی و شیرینی.

همیشه رعایت رژیم غذایی مناسب مفید نیست زیرا ممکن است شما از یک گروه غذاییکه علاقه بیشتری به آن دارید، بیشتر مصرف کنید و گروه دیگر را در برنامه غذایی خود به کار نبرید.

اگر با دقت به چیزی که می‌خورید توجه داشته باشید متوجه می‌شوید که از مواد مغذی کافی در غذا‌های روزانه خود استفاده نمی‌کنید؛ بنابراین توجه به غذایی که می‌خورید مهم است و همچنین باید توجه داشته باشید که چه گروه غذایی در رژیم شما وجود ندارد.

برای دانستن کمبود مواد مورد نیاز در رژیم خود به مدت یک هفته از غذا‌هایی مصرفی خود یادداشت بردارید و به این نکته که آیا همه گروه‌های غذایی در رژیم شما قرار دارد یا نه آگاه شوید؛ سپس متوجه می‌شوید که با تغییرات کوچکی در غذای خود از رژیم غذایی سالمی بهره‌مند می‌شوید.

راهکار‌های تغییر رژیم غذایی خانواده به تغذیه سالم

۱. با اعضای خانواده مشورت کنید

اگر می‌خواهید یک عادت جدید را به شیوه زندگی خود اضافه کنید، بهتر است تمام اعضای خانواده را در جریان بگذارید بیشتر روی فواید سلامت مواد غذایی تمرکز کنید؛ مثلا اینکه خوردن غذای سالم چه احساسی به شما می‌دهد، چقدر انرژی به شما می‌بخشد و چطور سلامت شما را تضمین می‌کند.

۲. زیاده روی نکنید

برای شروع چند تغییر ساده اعمال کنید و به تدریج سایر تغییرات را در برنامه غذایی‌تان ایجاد کنید، مثلا می‌توانید با اضافه کردن میوه و سبزیجات بیشتر به وعده‌های غذایی و میان وعده‌های‌تان شروع کنید؛ اگر اعضای خانواده از طعم و مزه عالی مواد غذایی سالم لذت ببرند، دیگر از حذف مواد غذایی فرآوری شده ناراحت نخواهند شد.

۳. میان وعده‌های جذاب را شناسایی کنید

جایگزین کردن میان وعده مورد علاقه کودک شاید برای شروع مناسب نباشد، بهتر است قبل از شروع برنامه جدید چند ماده غذایی سالم پیدا کنید که باب میل کودک باشد.

سپس از شر گزینه‌های ناسالم خلاص شوید؛ یک ترفند این است که بگذارید تنقلات بی ارزش تمام شوند و دیگر برای خریدشان اقدام نکنید؛ به این ترتیب غذا‌های ناسالم یکی پس از دیگری محو شده و با غذا‌های سالم و مغذی جایگزین خواهند شد.

به عنوان مثال می‌توانید به جای میان وعده‌های مضر از انگور، توت فرنگی، تمشک و زغال اخته، به جای سودا از آب طعم دار، به جای چیپس سیب زمینی از انواع خانگی استفاده کنید.

۴. به برنامه‌تان احترام بگذارید

شاید برنامه ریزی کار سختی به نظر برسد، اما در درازمدت موجب صرفه جویی در وقت و انرژی‌تان می‌شود. بخش بزرگی از روند تغذیه سالم، شامل اجتناب از غذا‌های فست فودی و غذا‌های آماده است؛ اگر برای وعده‌های غذایی اصلی و میان وعده‌ها از قبل برنامه ریزی کنید، دیگر هرگز سراغ خوراکی‌هایی که پشت ویترین چشمک می‌زنند نخواهید رفت.

بعد از اینکه وعده‌های غذایی سالم و میان وعده‌های خود را تعیین کردید، فهرستی بردارید و به یک فروشگاه مواد غذایی بروید؛ پرکردن قفسه‌های آشپزخانه و یخچال از مواد غذایی سالم بهترین گام برای شروع خواهد بود.

۵. یخچال را از مواد سالم پر کنید

داشتن مواد غذایی سالم در آشپزخانه قدم اول است، گام بعدی آماده سازی یک غذای سالم و خوردن آن است.

این بدان معناست که میوه‌ها و سبزیجات شسته شده را تکه تکه کنید و در یخچال بگذارید تا در مواقع لازم به راحتی در دسترس باشند؛ پر کردن کشوی یخچال با میوه و سبزیجات تازه راهکار خوبی برای تدارک یک میان وعده یا ناهار سریع خواهد بود. با این کار، مطمئن می‌شوید تمام خرید‌های قبلی خورده شده‌اند.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: