کد خبر: ۲۱۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
با توجه به اینکه بودجه بیمه سلامت ایرانیان حدود 19 هزار میلیارد تومان در سال 97 برآورد شده است، اما حدوداً 25 هزار میلیارد تامین خواهد شد که 6 هزار میلیارد آن برای پرداخت بدهی‌‌های آن سازمان در نظر گرفته شده تا سال 98 را بدون بدهی آغاز کند.
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:بودجه سازمان بیمه سلامت به منظور پرداخت بدهی‌های خود ۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین،حیدر علی عابدی در تشریح دستور کار امروز ( یک‌شنبه 9 دی‌ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، اصغر مسعودی از مرکز پژوهش‌های مجلس، حمید پور اصغری رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: در جلسه ابتدایی کمیسیون بهداشت و درمان پیرامون بودجه هلال احمر بحث و گفت‌وگو شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمعیت هلال احمر پیشنهاداتی را در خصوص وضعیت جمعیت هلال احمر مطرح کردند و مقرر شد کلیه پیشنهادات هفته آینده در کمیسیون بهداشت و درمان بررسی شود.

عابدی تصریح کرد: جلسه دوم کمیسیون در خصوص گزارش عملکرد سازمان بیمه سلامت بود که طاهر موهبتی به عنوان مدیر عامل سازمان بیمه سلامت توضیحاتی پیرامون بودجه سال 97 این سازمان ارائه کردند،همچنین در ادامه جلسه انتظاراتشان را از بودجه سال98 مطرح کردند. 

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به صحبت‌های پوراصغری مبنی بر مشکلات سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به اینکه بودجه بیمه سلامت ایرانیان حدود 19 هزار میلیارد تومان در سال 97 برآورد شده است، اما حدوداً  25 هزار میلیارد تامین خواهد شد که 6 هزار میلیارد آن برای پرداخت بدهی‌‌های آن سازمان در نظر گرفته شده تا سال 98 را بدون بدهی آغاز کند.

عابدی بیان کرد: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون بهداشت ایراداتی را در خصوص عملکرد  و مدیریت هزینه‌های سازمان بیمه سلامت  مطرح کردند، لازم به ذکر است که رفع همپوشانی 500هزار نفر یکی از عملکرد‌های مثبت این سازمان در سال اخیر بوده است.

همچنین مدیر عامل  سازمان بیمه سلامت(Health insurance) در رابطه با الکترونیکی کردن نسخه و دفترچه‌های بیمه توضیحاتی ارائه کردند که مقرر شد ابتدا در  استان کرمان و در سه ماه ابتدای سال 98 در هر استان یک شهرستان اجرا شود و بعد از رفع اشکال در کل کشور به اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد:  فوائد الکترونیکی شدن نسخه و دفترچه‌های بیمه، صرفه جویی در مصرف کاغذ، کمک به محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان برای تبدیل به کاغذ و همچنینی جلوگیری از سوءاستفاده هایی که از دفترچه بیمه می‌شود ،  همچنین کمیسیون بهداشت مجلس بر اجرایی شدن پرونده الکترونیکی مطابق با وعدهها وزارت بهداشت در سال 98  تاکید کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در خصوص افرادی توان مالی پرداخت حق بیمه سلامت را ندارند، صحبت‌هایی  مطرح شد، بنا بر گفته ‌های مدیر عامل بیمه سلامت افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند از پرداخت حق بیمه معاف هستند .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در رابطه بااحتمال افزایش هزینه حق بیمه در سال 98 خاطر نشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مطالبی در  این خصوص مطرح شد، اما باید طی جلسات آینده ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: